December

December

torsdag 10 april 2014

Onsdag



Efter att ha en trevlig kväll så känns det idag. Så trött! - Och ett tag var jag alldeles rörig i huvudet igår. Det surrade och jag kunde inte koncentrera mig på något. Det var prat, skratt och sorl och det gick inte sortera ut och lyssna men det var trevligt och lite prat och annat kunde det bli även för mig.



Men det blev inte så mycket virkat. Och det jag virkade fick jag ta upp. Såg dåligt och kunde inte koncentrera mig på virkningen. Det finns ju något som kallas för caféstickning och det är sånt som är enkelt och ett arbete man inte behöver fundera något på när man gör - och en virkning med mönster tillhör inte detta.



Var hemma vid kvart i 10 och sen tog det en stund att varva ner men när jag sen gick och la mig så somnade jag som en stock och har sovit så hela natten, vaknade till kort när dottern gick till jobbet och somnade om fort och vaknade sen vid halv 9 för att jag var så täppt. Och då var det inte läge att somna om eftersom jag snart ändå var tvungen att vakna och kliva upp. Det är onsdag och dags för sprutan.



Så jag är vaken i ordets mening men inte i själ och hjärta - kommer bli en tuff dag idag. Känner det redan nu.

Det har regnat idag också - vovven är inte glad, tittade ut i trädgården, gick en meter från dörren vände och gick in och la sig igen. Men det är en skön luft efter regnet och nyanser av grönt är markanta så blir det nu också sol på detta. Såg att några träd också börjat blomma - små vita blommor - jättevackert.

Te och macka är uppäten. Ska sätta på kaffet, duscha och göra mig klar för att åka iväg. Ta upp kyckling ur frysen ska jag också göra - idag ska det bli kyckling med wokade grönsaker, ris och nötter.

Och ikväll ska det också bli yoga. skönt. Sen blev det bestämt igår att nästa stickträff är den 22 april och det hemma hos mig :D.






1 kommentar:

  1. Caféstickning var ett bra ord! Har aldrig hört det tidigare. Stickträffar låter kul. Ska kanske se om det finns något stickcafé här i krokarna. Annars får jag väl själv starta ngt...
    Kram på dig!

    SvaraRadera