December

December

måndag 7 april 2014

Gråtungt



Måndag och gråtung dag. Känner mig grå själv också. Är inte bra och jag kan nog bara konstatera att jag är förkyld och det i kombination med pollen är inte bra.

På lördagen var jag taxi! Hämtade dottern på jobbet klockan 2 sen skulle hon hem till en kompis på kvällen för att prata semesterplaner i sommar - dom är ett gäng som ska till Danmark och en kille hade hon kunnat åka med både dit och hem men han blev sjuk så då är det jag som ställer upp.

Men det passade även lite bra för då kunde vi åka förbi jula och köpa tältpinnar, några buntband och några plastpinnar som jag ska ha till staketet. Tältpinnarna ska jag ha för att vovven hittar ju hål och nu ska nätet ner mer mot marken och jag har inte sett att han tenderar till att försöka hoppa mer än på ett ställe där det är en kulle precis vid nätet så det är väl mer lockande så där ska det också täppas till - ovanför. Men sen tror jag att jag kanske klarar mig med det nät jag har och så tänkte jag att jag kanske kunde spänna upp plastband ovanför nätet.

Väl hemma sen - jag var bra trött och slut och kände mig febrig - så är det perfekt med färdigmat. Ur frysen tog jag fram lasagne. Sen satt jag i soffan och gjorde inget och väntade på att dottern skulle hem och hon var också hur trött som helst eftersom hon jobbat och skulle jobba så det blev inte sent. Halv 9 hämtade jag hem henne och sen kunde jag lägga mig och sova.

Sova ett tag innan jag fick ta nya näsdroppar för att kunna andas. Och sen väckte dottern mig halv 7 som vi kommit överens om. Hon behövde skjuts till jobbet. När jag sen kom hem - vovven var med så gick vi en runda denna tidiga timme. Grått, fuktigt, klar och go luft. Pollen blir det ju mindre av när det regnat och så tidigt också - så jag hade gärna varit ute och gått längre men jag orkade inte.

Så in, hem och fika, te och macka och sängen. Och sen var det där jag mest tillbringade dagen. Somnade och vaknade sen vid 10 - då hade jag fått sova ca 2 timmar till. Te igen och macka - och sängen. Sen upp vid 2 - äta lite och sängen och somnade och sov ett par timmar till. Och då var det dags för middag.

Sonen gjorde pannkakssmet och jag stekte dom - söndagsmiddag som heter duga. Sonen har socker på sina och jag åt med hjortronssylt. Satt och funderade på efterrätt - söndag som det var - men orkade inte så det blev sängen igen istället.

Dottern fick skjuts hem och var hemma vid 10 så jag slapp klä mig och ge mig ut på kvällen.

Och nu sitter jag på jobbet men jag låg länge och funderade på om jag skulle kliva upp över huvud taget men jag gjorde det.

Hörde hur man pratade - missade det mesta - om pollen på tv. Att det kliar i ögonen tex när det är pollen och det har det gjort och gör hela helgen. Så dropparna har fått användas mycket och det har runnit ur ett öga - stora tårar.

Men jag är förkyld också och känner mig lite smått febrig fast jag inta har någon feber - ja ni vet den där konstiga sjukdomskänslan man kan ha.

Åkte till jobbet samtidigt som sonen skulle iväg så han blev avsläppt vid tåget. Ska jobba för att sen vid halv 2 hämta dottern och köra henne till jobbet - dom har möte klockan 2 och ska hon ta bussen får hon antigen sitta där en timme innan eller komma 10 minuter försent och det är inte kul att komma försent till ett möte och damen hon brukar åka med är redan på jobbet men hon kan åka med henne hem.

Men dottern ska hoppa av här vid mitt jobb och så ska vi åka och handla - känns inte alls lockande men det är slut på smör, mjölk och massa annat så vi har inte mycket till val.

Kyckling blir det till dagens middag i någon form - förmodligen med gräddig pastasås. Har grädde som gått ut och behöver användas upp.

Jag hade ju önskat att jag skulle ha orkat läsa igår - har ju en bok att läsa inte lyssna på utan läsa och den är säkert väldigt bra men jag kände att det gick inte - slötitta på massa konstiga program som jag inte ens kommer ihåg gjorde jag då jag inte sov.

Men snuvan ska väl ge med sig och så kan jag bara slåss mot pollen. Det blev inte ens yoga igår - trist och imorgon är det stickträff som jag hoppas att jag kan orka gå på.

Men jag har inte fått virkat något mer heller sen sist och jag känner en väldans lust till att göra en massa pyssel - eller måla om mina möbler. Jag tittar på fb sidor - återbruka mer och liknande och ser hur alla där gör om och nytt och har sig och jag har färg men behöver en pensel. Svart färg som jag hade tänkt måla om en byrå i men den är nog blank och jag funderar på att ha matt eller helt annan färg. Jag har också skrivit upp på priolistan att ringa en symaskinsreparatör.

Har en hel kartong med sparade jeans som jag ska göra något av och funderar också på att mina dynor jag har till utemöblerna skulle behöva ny klädsel. Det är inget fel på dynorna - tjocka och bra men dom ser solkiga och trista ut.

Har också karmstolar som är i behov av ny färg - nu är dom vita chabby chic men det behövs ny klädsel på dynorna och jag skulle vilja ha dom i svart kanske med röda dynor. Och så skulle jag vilja ha samma tyg på kuddar. Ja jag har massor av planer i skallen - men dom kanske stannar där - ska ju ha tid också och ork framför allt.

Ja det är mycket man vill.

Och nu vill jag önska er en bra dag, bra vecka och MÅ GOTT





2 kommentarer:

  1. Hoppas att du känner dig piggare idag.. Jobbigt är det när man känner sig så risig ❤

    Hoppas du orkar gå på virkträffen idag :-)
    Sköt om dig ❤
    Ha en fin tisdag!
    kram ❤

    SvaraRadera