December

December

onsdag 12 mars 2014

Ytterligare en dag med sol



Man blir nu nöjd och glad ännu en dag - solen skiner och idag åkte vårjackan på istället för den fodrade. Kallt på nätterna dock men då är jag ju inomhus.

Och jag har sett årets första tussilago - den finns utanför mitt jobb och jag tycker aldrig jag ser dom - annat var det hemma i norrland. Tussilago är vårblomma för mig.

Har inte varit ute och njutit av dagen än men jag ska sluta jobbet vid 3 och då ska jag bara hem, byta om och ta mig en runda med vovven som också njuter av vädret. Idag satt han i skogsbacken på tomten och bara satt där i solen och njöt. Fick locka in honom med godis.

Dags för sprutan var det idag och jag kom in tidigt och det var bra för jag var 20 minuter tidig men ibland är det hopplöst att få parkering och så var jag på apoteket och hämtade ut allergimedicin som min läkare skrev ut och hon gav mig en sort som man inte ska bli trött av - perfekt! Så jag kan ta dom på morgonen istället för på kvällen och högkostnadspriset blev 15 kronor för 100 st. Ord pris var 61 så det är ju billigt utan högkostnad också då det annars blir ca 10 tabletter för detta pris.

Men hörde med halvt öra på radion om att läkemedelsföretagen drar in detta med högkostnad mer och mer och inte informerar dom läkarna om det heller - får ta och se om jag kan hitta mer information om detta.

Hade väldigt trevligt igår med stickgänget - dock får jag ta och repa upp det jag håller på med. Hade garn hemma som jag inte vetat riktigt vad jag ska göra med och så tänkte jag att jag stickar en bred sjal men insåg att det inte kommer bli så bra för garnet kommer inte räcka så jag får repa upp och sticka en smalare istället.

Nu har vi fått gardiner på jobbet också - så det blir så bra och trevligt här - ska ta en bild någon dag.

Jag älskar hundar och jag tycker väldigt mycket om katter så jag har ju en av varje. Kattens sinnelag - det där lite egensinniga är väl en av egenskaperna jag gillar hos dom - en katt är inte som en hund som dyrkar varje rörelse man gör och är en ständig skugga :D

Och när då min misse vill gosa så gör man det. För det är inte något som händer varje dag och inte ens varje vecka så igår när jag gick och la mig så kom han och hoppade upp i sängen trots spanjoren vid fotändan. In under täcket och där låg han i ca 3 timmar och jag behövde gå upp och gå på toa men höll mig med vetskap om att om jag rör mig så försvinner katten. Så det gäller att ta vara på myset.



Spanjoren - tror inte ens han märkte att det var en till i sängen denna kväll :D

Klockan börjar gå mot arbetsdagens slut och jag ser fram emot att få gå ut och njuta av solen. Kanske man skulle kratta lite också - kanske har vovven redan fått en bra promenad - ja det är ju gott att bara vara ute.

Ikväll väntar yoga och till middag kyckling.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar