December

December

söndag 23 mars 2014

Söndag

Shut Up I'm Still Talkings foto.

Stressfritt är det idag - fast jag måste ju säga att jag inte stressar speciellt mycket alls numera. Har haft min beskärda del av stress och framför allt den negativa.

Men det är söndag och jag ska nog helga denna vilodag.

Jag behöver det i alla fall. Nej min kropp behöver det. Min hjärna och själ skulle behöva göra en massa, den skulle behöva, dansa rumba tills höfterna domnar, den skulle behöva skratta så man fick kramp i magen, den skulle behöva....................

Jag har aldrig dansat rumba men det skulle vara kul att kunna dansa, ta en rejäl svängom på dansbanan eller skaka loss på ett zumbapass eller varför inte på diskoteksgolvet - det var länge sen.

Men vissa saker tillhör det förgågna.

Vaknade med värk men efter att kickat igång kroppen med värktabletter x 3 sorter så har den nu bedarrat - värken och det känns skönt.

Har suttit ute i sol men mest moln och druckit mitt kaffe, lyssnat på fågelsång och jag är otroligt dålig på att veta vilken drill som tillhör den ena eller andra fågeln och igår kom ett omen som för mig betyder snö - domherren var på besök igen. Hm - men kanske det bara är i norrland som han för med sig snö.

Brorsonen lämnade oss efter middagen igår. Han skulle möta upp en gammal klasskompis från norr - dom växte upp i samma område men så flyttade han när han gick gymnasiet hit ner och dom skulle gå på bio. Kul att han har både gamla och nya kompisar - det kan ju annars lätt bli lite ensamt kanske.

När han sen åkt - då la jag mig i sängen och där låg jag blundandes med bok i örat - helt slut kände jag mig, febersjuk, influensasjuk och en känsla som slog mig var - bakfull - trots att inget alkohol druckits.



Klockan var då vid 6 och det hade inte alls gjort något om jag somnat men jag var som i en dvala bara - sömnen ville inte infinna sig. Dottern kom hem kl 10 och då kunde jag klä av mig och ta mina kvällspiller och lägga mig på riktigt - hon skulle få skjuts hem men man vet ju aldrig - något kan hända och då ville jag vara stand-by.

Sen har jag sovit gott hela natten - inte vaknat något förrän jag hörde dottern gå i morse och somnade om till halv 10.

Så mycket som jag behövde detta så är det en skön känsla att kunna ha gjort det - sova!

Dottern ska hämtas hem sen - hon som hon annars åker med slutar senare och jag ska ändå ut och köra för jag ska till ica och hämta en tårta som jag beställt. Jag har fått den som gåva - en prinsesstårta - 5 bitars och det passar bra tills idag - söndag som det är.

Sonen ska jobba ikväll, vi ska på yoga och till middag serveras rester från igår och förrgår.

Och en del av mig hade önskat ett riktigt busväder idag, regn, grått och mörkt - det känns lättare att inte göra något då, att bara lägga sig under täcket igen och vila men det är sol mellan molnen och jag funderar på att putsa den silverskålen jag tog från jobbet.

Rastlös - ja bara förnamnet!

Men tröttheten svider i ögonen och energin är det egentligen inte så mycket med - men viljan är det inget fel på - det är bara en dålig kombination.

Igår på hundpromenaden så känner min vovve sig numera så trygg att han vill gå först! Och hon som anordnar detta sa att det syns att han blivit mer säker på dessa gångerna vi träffats och gått. Känns så bra och detta trots att det kom helt nya hundar med också. Och lördagsgodis blev det - jag åkte till djuraffären och köpte massa gott så att vi har - och igår fick han en oxsena att tugga på.

Satt sen och tittade på massa hundsidor efter ny midjeväska eftersom den gick sönder igår och det finns så mycket smarta saker idag. Så det kommer bli en ny midjeväska som har en krok där jag kan kroka fast kopplet i och så kommer jag att köpa en förlängning som man sätter mellan halsband och koppel och som är som ett gummiband i funktionen - så slipper man hastiga rörelser - det är ju ett sånt i kopplet jag har - det ena men så har jag läderkoppel och där saknas ju den funktionen men då blir ju detta en bra lösning och handsfree leash eller jogging leash som kopplen heter man sätter runt midjan är perfekt när man har ont och en större hund som drar.

Nu är kaffet - kopp nummer 2 urdrucken - kopp modell större - kanske kan det göra något i tron att jag blir piggare.

Må gott

1 kommentar:

  1. Hoppas du kopplat av ordentligt idag, denna sköna söndag & att tårtan smakade gott :-)
    Man får göra det bästa av det man har & där man är nu & ibland får man göra lite xtra kul, betala för det efter.. ett nytt liv & ett nytt tänk.. Inte så kul men livsnödvändigt...

    Ha en godnatt!
    kram ❤

    SvaraRadera