December

December

fredag 7 mars 2014

Jag längtar



Jag längtar tills imorgon och söndag - 2 lediga härliga dagar för på väderkartan lyste stora solar och jag hoppas verkligen det är sant.

Är så soltörstig just nu.

Och fredag - sa på jobbet igår att det känns konstigt att vara där som om det vore måndag och så är det bara torsdag. Kontoret blir fint men gardinmannen hade inte kommit och inte heller möblerna. Vi behåller våra skrivbord - de som vi blivit erbjudna var så små.

Ljust grå väggar med grått golv som ser ut som brädor. Rött och svart i klädseln på stolar och sen gardiner. Fint! Och datasystemet fick jag igång och även skrivaren utan problem. Också det väldigt skönt.

På spisen puttrar just nu en jättesats med köttfärssås. Köpte 1600 gram igår för bra pris i butiken där dottern jobbar och tanken är att det ska bli lasagne idag. Ja inte av allt men tänkte - det är skönt att ha köttfärssås klart i frysen.

Igår åt vi lax jag och sonen med hollandaise, kokt potatis och broccoli - gott.

Och min natt har varit kass, känns inte som om jag kommit ner i djupsömn och blåsan var bråkig igår. Tycker om att dricka en kopp kvällsrote på kvällen men gillar inte att behöva springa 50-11 gånger på toa efteråt och varje gång jag sjönk ner i något sömnliknande så for jag upp igen. Och så har natten hållit på och ändå var jag så trött igår när jag la mig.

Men jag hade slut på propavan så det blev ingen sån tablett och då blir natten så här stökig.

Köttfärssåsen på spisen får stå och puttra någon timme och jag ska gå ut med vovven. Sen så blir det att göra sig klar för dagen och så ska jag köra dottern till jobbet innan jag börjar. Vi börjar 1 båda två.

Pratade med en granne igår om den lilla grå katten som är i krokarna och hon som inte ens slår ihjäl en mygga är förtvivlad och hade gett både vatten och lite mat - hon har själv 3 katter och visste inte heller var den hör hemma. Och jag berättade att den använder missens nattlåda ute som är fylld med täcke och då blev hon glad. Hon skulle höra sig för också om någon äger den annars så får vi nog försöka ta hand om den och lämna till ett katthem - eller behålla :D - den är jättesöt och inte kan jag låta den bara bo ute och vara jätterädd - men jag har inte sagt något om detta till övriga familjen för det blir nog stora protester då - fram för allt av sonen och han har nog också rätt. Men man ömmar ju för djur fast det kan ju andra få göra också.

Jag har i alla fall inte börjat mata den!

När man inte kan sova så har man också tillfälle att riktigt känna på sin kropp och bli medveten om hur den bråkar. Igår var det lite som om den hade influensa också - inte bra och inte kul. Men det är ju helg nu som sagt och krattan som står där och lockar nu när solen ska komma - ska jag låta den vara eller ska jag använda den. Klart är i alla fall. Stolen i solen, kaffe utomhus och må gott på en skön promenad och se hur frusna spanjoren också gillar sig.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar