December

December

måndag 3 mars 2014

håhå jaja



En ny vecka och den börjar med 2 dagar jobba hemifrån. Lite handikappande då jag inte har en ergonomisk arbetsplats här i soffan eller vid köksbordet och inte heller har en skrivare inkopplad. Så det får bli som det blir.

Solen är på väg att visa sig så jag ska ut och njuta lite sen tänkte jag. Jag behöver d-vitaminerna - för så seg och så trött är jag idag.

Kände redan när jag vaknade att jag ville att klockan inte skulle vara så mycket men den var närmare 10 och då säger samvetet - kliv upp. Även om kroppen sa - stanna kvar i goa sänghalmen.

Igår var jag frusen hela kvällen så jag satt under min värmefilt och sen la jag den i sängen och gissa vem mer som tyckte att den var go att ligga på - jo vovven :D

Tittade på Nobels testamente och saknade mycket från boken men så är det ju alltid men den var helt ok som film. Men jag klarar inte av så bra att sitta uppe två kvällar i rad så sent. Tittade på Irene Huss i lördags också - så det är ju en av anledningarna till att jag är seg idag. Trots att jag i övrigt vilade mycket i lördags. Ja ja - livets öde.

Gjorde en capuccinocheesecake igår och igår tyckte jag den var sådär - mäktigt men idag kändes den mycket godare - tycker att det varit lite så ofta när vi ska gotta oss på söndagskvällen -jag är för mätt efter middag och yoga för att kunna njuta ordentligt men idag tog jag en liten bit till kaffet och det smakade mycket bättre men barnen gillade den igår.

Den var inte fryst eller tillagad i ugn - ja förutom botten men det var gelatin som gjorde att den stelnade i kylen.

Middagen - gjorde helstekt fläskytterfilé som jag späckade med vitlök och så klyftpotatis, sås på skyn och sallad till. Det blev kvar så mycket att vi har en middag till - får bli idag fast med ris istället.

Och så har jag blandat köttet direkt i såsen.

Ja nu ska jag ta och sätta mig i köket med min dator, papper och penna och jobba.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar