December

December

lördag 8 februari 2014

Tvingas bryta en vana



Min lördagsvana med melodikrysset klockan 10:00 är borta - förra veckan hade programmet börjat en timme tidigare och idag tror jag det var flera timmar tidigare och det går ju inte för sig så det blir uppehåll så länge det är OS.

Vaknade vid 9 efter väldigt hackig natt - har inte alls sovit bra. Gick och la mig vid halv 9 och somnade då fort för jag var helt slut. Hade väntat länge på att få gå och lägga mig.

Jobbet igår gick verkligen på halvfart - inte alls effektiv - gillar inte det! Och när jag sen åkte hem så var jag nästan bara in och väntade på att dottern skulle bli klar för att sen köras till sitt och då åkte vi först förbi ica och fick handlat lite - hon skulle ha med sig lite saker till tacokväll med tjejerna och mjölk behövde vi ha.

Sonen åkte iväg medan vi var borta och när jag kom hem tog jag vovven ut - han stod i fönstret och tittade och hade varit ensam i ca 20 minuter bara.

Gjorde nachotallrik till mig till middag - orkade inget annat och inga rester fanns kvar för det hade barnen ätit upp vilket är helt i sin ordning.

Så ringde sonen och frågade om jag kunde köra upp hans x-box till hans kompis. Dom skulle bara ut och springa först, så jag väntade och sen kunde jag göra detta och fick med hans joggingkläder hem - det är alltid roligare att springa med någon så det var ju bra att det blev av.

Somnade som sagt gott och vaknade sen vid 11, somnade om snabbt, vaknade 4 och var vaken till 7-tiden och vaknade 9 igen - så jag är rätt mosig i huvudet just nu.


Ska hämta hem dottern om en stund och sen ska hon till jobbet. Sonen ska på kalas - pappans fru's systerdotter fyller 18. Sen skulle han nog åka direkt till en kompis så det blir lugn här hemma idag.

Väderkartan visade att eventuellt kunde det bli sol på eftermiddagen - tänk om det kunde slå in- då kan jag njuta av en härlig runda med vovven.

Ja det får bli en lugn dag idag.

Må gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar