December

December

tisdag 11 februari 2014

Bara att bita ihop.



Det är mycket nu.

Deadlines på jobbet - egentligen inte så mycket men ändå. Ska vara klar med ett medlemsregister innan torsdag då vi ska ha en genomgång med alla tränarna och då kommer det folk utifrån som ska hålla i detta.

Min arbetsdag då blir sen. Jag kommer inte börja jobba förrän vid 4-halv 5 på eftermiddagen. Ska träffa min läkare 15:30 och så åker jag och jobbar efter det. Och kommer väl göra mina 4 timmar ev fler.

På lördag är det en ny deadline men då är det ju helg så på fredag måste jag vara klar med statistik som ska lämnas in - detta gör 2 gånger per år och för det får vi pengar som baseras på statistiken. Ska både till kommun och idrottsförbundet.

Sen håller hela kontoret på att röjas ut - vi ska nämligen få nytt golv, ny färg på väggarna, nya möbler och gardiner - ja inte skrivborden för dom är funktionella men allt annat så det kommer bli en fröjd att gå till jobbet sen. Man tillbringar ju många timmar här och det är proffs som har varit här och tittat och gett förslag på hur vi borde ha det och så gav styrelsen sitt godkännande. Så det blir att jobba hemifrån några dagar i slutet på månaden.

OS - ja radion är på och det är inte kul med hockyn eller curling men snart är det skidor och då kan det bli värt att lyssna på annars är jag inte så intresserad och jag har ju heller ingen som tar över min tv och vill titta. Barnen har ju egna apparater.

Igår efter middagen tog jag mig en promenad med vovven - skönt och sen blev det soffläge resten av kvällen innan sängen togs i besittning vid 9.



Har sovit gott hela natten och vaknade fram emot 10 och kände mig inte alls utsövd. Och jag har den där feberkänslan i kroppen, både igår och idag - känns så trist och det är energikrävande att också må så men jag känner mig ändå mer med i huvudet än förra veckan - som tur är!

Bröstryggen krånglar också så det är mycket gnäll på kärringen idag.

Barnen är satta i arbete idag hemma - städa! Dammsugas behövs och sonen har hela sitt rum att ta tag i och vovven ska ut och middag göras men den har jag förberett.

Tog upp köttfärs igår och idag har jag gjort minibiffar och jag kryddade smeten med tacokrydda - får se om det blir lika gott som det låter för jag har inte gjort det förut, tänkte att man kunde ha klyftpotatis till och tacosås.

Sen åkte jag tidigare till jobbet för att få åka hem tidigare - så jag hinner äta och vila lite innan jag åker på stickträffen. Fick letat fram min stickning ur gömmorna - kanske kan jag få lust och också göra klart - det är benvärmare som jag håller på med. Enkelt - en rät, en avig och så ett rakt stycke som jag sen ska sy ihop - började med strumpstickor men det är så krångligt när man inte är något fena på att sticka, på fb är jag med i en grupp där en tanta stickar vantar och strumpor på en kväll - lite avis.



Vädret är grått idag med - lite deprimerande bara det - och är väl en bidragande faktor till att man inte kan få pigga till sig lite.

Pimplar kaffe utan att det gör någon verkan.

Och jag planerar inför midsommar redan nu - tänkte åka hem då! - Ja jag säger hem - hem till Jämtland. Bara jag och vovven och brorsonen ska åka hem då och har semester och tänkte att då kan jag ha honom med mig i bilen så slipper jag hela körningen själv. Barnen kommer stanna hemma och hålla ställningarna. Tänkte att jag tar 2 veckor och sen kan jag jobba lite och ta 2 veckor till.

Jag har ju en milstolpe i mars och min bror hade tänkt att kanske skulle man komma ner men jag sa att det behövs inte - vi firar med att jag kommer hem i stället.

Jag är inte så intresserad av att ställa till med någon baluns. Jag vill fira med barnen i lugn och ro - äta våfflor, gå ut och äta en middag kanske och inte mycket mer med det.

Känner att varför ställa till med en stor fest och bjuda in folk som aldrig annars hör av sig - nope!

Då väntar jag med att fira mer hemma med mina nära och kära i norr.

Jag fyller 50!!

Kan man ju inte tro för kroppen kan ju kännas som 80 många gånger eller rätt ofta och sinnet som 30. Fast 80-30 - ja det blir ju 50 - hahaha så det är väl bara att suga i sig fakta.



En ny bok har jag börjat lyssna på - måste säga att mitt bibliotek är otroligt bra - jag mailar in önskan på inköp av böcker och så köper dom in den. Och det har dom gjort med en yogabok som ska komma snart och senaste en ljudbok - Solviken - som jag ny lyssnar på - en feelgood bok och det kan ju behövas det också bland mord och elände som jag annars gillar. Katarina Estassy heter hon - svensk bok.



Ja det är lite mycket men inte så att jag känner mig negativt stressad i huvudet men kroppen är ju inte riktigt med än. Men detta skov går väl också över - hoppas jag - snart!

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar