December

December

fredag 7 februari 2014

Äntligen fredag - regn och rusk.



Fredag som bjuder på regn och rusk och grått och trist väder.  Det mesta av snön är borta. Det är bara där det är högar efter skottningen som visar på att vi haft snö i vinter och nästa vecka är det sportlov och så trist för barnen att nu inte kunna åka varken pulka eller skridskor.

Och tror ni jag mår bra - nope!

Tröttheten har börjat ge med sig lite. Så jag kanske kan fungera några fler timmar på jobbet än vad jag gjort hela denna vecka - av mina 4 timmar har jag kanske varit fokuserad knappt 2 per dag om ens det vissa dagar men jag känner ändå att jag fått gjort en del av mina måsten. Har lite kvar att fixa idag.



Åkte tidigt till jobbet - kände att jag inte hade ro att vara kvar hemma när jag ändå var klar. Jag klev upp 10 och åt min frukost, rostat macka och te och sen så stekte jag bananpannkakor - eller plättar är väl mer rätt. Hade bananer som jag måste använda upp och smoothie blev det igår men idag var yoghurten slut så det blev plättarna istället.



Den här veckan har varit bedrövlig ur mående synpunkt. Förra veckan var ju också bedrövlig men man vet ju också att en förkylning/influensa går över men allt det där andra - det går ju inte över utan man mår ju skit ibland, då och då, ofta eller mer sällan.

Den här veckan har ju tröttheten legat som ett ok över mig men jag känner att jag nu börjar bli mer åt det bättre hållet.

Så därför blir jag ju sur när jag igår helt plötsligt när jag satt i köket efter middagen kände hur jag fick världens värk i armarna och ner i händerna. Det bara kom och jag kände mig nästan illamående. Så in med piller.

Allt för att kicka smärtan i ansiktet!



Gick och la mig vid 8 somnade gott och vaknade vid midnatt av - hosta!!! Jag har inte hostat på natten så jag vaknat under hela förkylningstiden men inatt satt den där och man tänker - va fan! Ursäkta språket! Sonen kom in och kollade till mig för han var vaken, jag gick upp och tog hostmedicin och lite att äta - Cocilliana blev det och jag somnade om efter en stund och sov sen gott ända tills..............



Klockan 6 på morgonen då vaknade jag av världen värk i magen - mensvärk kändes det som - rejäl sådan och jag har verkligen haft min beskärda del av denna värk men inte haft det sen jag började med p-sprutorna. Jag har också klarat mig ifrån blödningar och mått bra av dom. Har kunnat känna spänningar i brösten när det varit dags för en ny spruta men aldrig mensvärk så upp och ta mer piller och så gick jag och la mig igen och kände hur den hemska värken ebbade ut. Tog p-spruta i onsdags så jag vet inte om det är någon reaktion på det eller vad det kan vara - bara det inte är så att sprutan börjar bråka med mig - jag känner mig någon nedtryckt faktiskt.



Surt är det sa räven om rönnbären.

Men det är fredag, en helg utan några som helst planer väntar, baka skulle jag vilja göra och så skulle jag behöva bädda rent i sängen.

Dottern ska iväg ikväll och sova hos en kompis och det blir tjejkväll, sonen skulle kanske också iväg så det blir en lugn kväll och ingen hämtning för sonen brukar ta sig hem själv. Dottern får jag nog hämta hem imorgon - hon ska jobba och börjar sent och jobbar kväll och vet inte hur bussarna går än.

Igår åt vi canneloni och det är ju mäckigt att fylla rören så det var inget som barnen hade gjort men köttfärssåsen var klar och hälla med en slev gick inte men med en tillbringare gick det bra och sen gjorde jag en ostsås och hällde över så det blev både bra och gott. Idag är det rester som gäller. Vi har falukorven i ugn och cannelonin så sonen får bestämma vad han vill ha - det finns också lite köttfärs över.

När jag sitter här i skrivande stund börjar magen molvärka igen. Ja är det inte så att man ska ha ont här så ska man ha ont där och man ska också vara trött och .........................

Det är ju inte helt lätt att vara positiv i alla lägen inte.

Och igår kväll så fick vovven fnatt! Han rusade runt som en galning i trädgården innan han sprang till min rabatt som jag har intill väggen och där grävde han som en galning - nästan besatt och inte fick jag bort honom därifrån heller. Försökte ta honom i halsbandet men det gick inte - han stretade emot så det fick bli skinka och ni kan ju föreställa er hur han såg ut om tassar och ben.

In i badrummet och där stretade han också rejält och ville inte alls in i duschen så jag hade smuts och vatten över hela badrummet. Fick ropat in hjälp - sonen kom men dottern hade fått en skrattattack så hon kunde inte röra sig utan satt i köket och skrattade så hon nästan grät.

Ja han såg ju onekligen rolig ut men jag var inte alls på det humöret eftersom värken hade satt klorna i mig men han blev duschad och golven fick barnen ta hand om medan jag däckade i sängen.

Tittade på groparna idag och funderade på om det nu var så att han fått upp hälften av mina växter och jag har också funderat på hur jag ska skydda rabatten - det blir att sätta upp ett nät framför - min förre var ju liten så det räckte med bara litet hinder men denne han hoppar ju om han vill.

Idag försökte han gå mot rabatten men jag fick sagt nej och då gick han därifrån så han kan lyssna och lyda när han vill men igår när han fick det där fnattet - ja då gick det inte alls.

Rastlös han också kanske - vädret är ju inte hans kompis så promenaderna blir inte så långa för han vill helt enkelt inte så kanske ska jag åka till spåret i helgen och gå en längre runda - kan vi behöva båda han och jag.



Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar