December

December

onsdag 29 januari 2014

Dunderförkyld



snörvel, host, aj och usch och elände.

Vet inte om det "bara" är en rejäl förkylning eller om det är influensa. Värken som man har vid influensa den har jag ju jämt och ständigt så där är det svårt att säga bu eller bä.

Sjuk är jag i alla fall i något som åtminstone kommer gå över men jag skulle ju vilja att den gör det pronto och nu.

Det är inte många knop man gör - det finns absolut ingen ork till det och försöker jag så kommer huvudvärk, idag vaknade jag även av rejäl huvudvärk så det är tur man har sina piller som man kan fördela jämt över dagen och få bort lite av huvudvärk och annan värk.

Och jag har aldrig förr haft en sån hemsk känsla i bröstet - luftrören. Det räckte med att stå ute i trädgården 1 minut medan vovven kissade och det kändes som om jag skulle sprängas. Den kalla luften är inte bra alls och igår hade jag ju tid hos kuratorn så jag masade mig dit och den korta vägen till bilen var en plåga.

Idag har det varit samma, ut i trädgården med vovven, ont som attan i luftrören - bröstet, när jag sen gick till bilen för att åka till vc och ta min spruta så andades jag i en halsduk men fick i mig kall luft ändå - och samma hemska smärta.

Tog min spruta och så fick jag bett om att man ska skriva ut hostmedicin. 2 olika sorter - cocilliana etyfen och mollipect.

Dottern är på benen idag knappt, hon hade helst också varit hemma men det är invigning av nya jobbet idag så hon pallrade sig dit. Men hon har mer hosta än vad jag har och har inte problemet med bröstet och inte heller huvudvärken.

Sonen är den som nu är piggast även om han hostar fortfarande så det finns ju hopp även för mig. Men jag tror inte jag kommer till jobbet denna vecka - vilket är klokt kanske så slipper jag ett bakslag men trist också för jag vill ju dit.

Ja det är synd om oss.

Och maten - inget smakar.

Det går åt mycket te. Kaffe har jag inte druckit på flera dagar. Och det har blivit mer vinter. Det ligger ett tjockt täcke med snö och det har inte blivit några promenader med vovven så jag har lite tur där att han själv är lite sån att han inte vill gå för långt mer än runt området när det är snö och kallt men han springer glatt runt i trädgården och gör båda sina behov där också. Ingen av oss har ju varit i form för att ta honom ut på promenad så jag tackar - den jag nu ska tacka att jag inte bor i lägenhet på 3 plan utan har en marklägenhet. Guld värt såna här gånger. Hade det inte varit för att jag får den där luftrörssmärtan så hade jag kunnat pallra mig ut för det kan vara rätt skönt med frisk luft när man är tvärförkyld även om det inte blir långa eller många rundor.

Har tagit upp köttfärs idag. Får se vad vi kan göra med den - får ta hjälp av sonen. Han är så pigg så att han kan jobba imorgon - jippi!

Men jag får nog avvakta med jobb. Har kollat mailen hemifrån idag och i måndags och kan jobba med mycket hemifrån men känner att huvudet inte alls fixar det heller.

Så nu ska jag lägga mig i sängen en stund igen.

Må gott

1 kommentar:

  1. Stackare! Det är ju så jobbigt med dom här förkylningarna och influenserna. Har man dessutom fibro, så bläh! Inget roligt. Hoppas det går över snabbt nu. Glöm inte att dricka mycket vatten och vila. Krya-på-dej-kram!

    SvaraRadera