December

December

onsdag 15 maj 2013

Vinden vände



Det blev ljumma vindar till slut idag eller dom kom någon gång mitt på dan, såg hur flaggorna ändrade riktning och när jag sen åkte från jobbet så var det 24 grader mot morgonens någonstans mellan 10-14.

Skönt är det och jag sitter i köket och altandörren är vidöppen och man fryser inte. Men det blåser rätt bra och på yogan pratade vi ju väder som man gör med folk sådär som man inte känner egentligen och då var det en som sa att det tydligen blåser väldigt mycket mer än förr över hela världen - man kan ju undra varför. Har det med oss att göra och vårt leverne eller är det så att det går i cykler med xxx antal år mellan varven.

Och yogan - helt fantastisk idag - det gick så bra, det gjorde så gott och det flöt på så där som jag vill att det ska göra.

Men jag hade ju druckit bra med vatten idag. Åt en god middag tidigt och så blev det en smoothie strax innan vi åkte till yogan.

Vi åt sallad med knaprigt bacon idag också. I salladen hade vi förutom det vanliga sallad, tomat, paprika och gurka även morot, avocado, rädisor, majs, physalis, rödlök och fetaost. Nom nom nom.

I ugnen har jag nu små kycklingfiléer tills imorgon. Dottern ska ju jobba och börjar 12 och ska ha med sig sallad och kyckling bl a till jobbet -hon jobbar natt så det är lite pyssel.

Har ätit en surdegsbrödskiva med skinka och dricker kvällsrote. Ska hänga en tvätt och sen ska jag krama kudden. Hoppas på en god natt sömn gör jag ju alltid och kanske kan det bli så inatt efter den härliga yogan. Nu är det bara 2 onsdagar kvar och sen är det upphåll till 8 september - många veckor dit och egentligen borde jag ta mig i kragen och göra lite yoga hemma själv men det är ju så mycket både lättare och trevligare att ha någon som visar, talar om och så gruppkänslan.

Dock är det ju smolk i bägaren. Idag har jag värk i varje muskelfiber känns det som. Den liksom kommer och går i stötar ibland känner jag inget och så kommer det som en stötvåg genom armar och ben och värker till.

Och för att klara av yogan blev det alla mina värktabletter innan för att inte behöva känna av och tappa koncentrationen och fokus på grund av den och det gick som sagt bra. Även min axel var snäll och bråkade inte heller. Kanske är den nu på väg att läkas efter fallet i julas. Lång läketid.

Ser fram emot att vakna imorgon och känna varma vindar då också. Slippa frysa om händerna när man ska jobba och ha på sig tjocka tröjor.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Men du klarade iaf yogan & då får man väl ta lite värkisar.. du mår ju bra av att stretscha din kropp :-)

    Låter gott med era sallader. Vi käkade potatismos, ugnsstekt falukorv & rivna morötter idag. Dottern som tänker sig för nu innan Magaluf äter inte sånt så jag stekte en kycklingfilé gjorde en sallad med blandsallad, gurka, majs, stekta sparrisbitar, tomater & rostade quinoa "frön" Det var smarrigt tydligen :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har vi varmt vi med. Men ännu kan man inte ha dörren öppen. Sallad är alltid gott, och även nyttigt♥

    Igår kväll när jag å Izor cyklade hem från huset, då hade jag vinterjacka å vantar :) så den riktiga värmen har inte kommit hit ännu.

    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera