December

December

måndag 6 maj 2013

Oh happy day!

Bild: Vad är det bästa med Tigrar?

Oh what a beutiful morning. trallala, trallala!


Bild: Found this on another page and thought I'd share.


Sovit gott en hel natt - det är så skönt och så mycket värt att få göra det. både ur psykiskt och fysiskt perspektiv.

Solen skiner, fåglarna kvittrar det ser ut som om denna dag ska bli en vacker sådan och vårvärmen ja den ser ut som om den har börjat komma sakta men säkert.

Men!

Jag vaknade när klockan ringde klockan 6, gick och kollade till sonen och ner i min egna säng snabbt igen. Och jag kände att det inte skulle gå att somna om. Satte på boken och låg och lyssnade medan jag försökte att tränga bort känslan som jag inte gillar.

Känslan = smärtan i handleder och fotleder på både höger och vänster sida. Och den där känslan av att vilja yxa bort delarna från kroppen infann sig. Försökte lindra den genom att lägga kallt mot kroppen. vänder på täcket x antal gånger, kuddarna likaså. Till sist var det inget att be för utan det var bara att kliva upp och pilla i sig lite tabletter, äta grötfrukosten och nu sitter jag med kaffet.

Ska gå och ta mig en dusch, njuta av lugn förmiddag innan jag ska iväg på akupunktur. Jycken ska få umgås med dottern. Hon jobbar i natt men börjar inte förrän ikväll vid 8 och dom ska ut och ta sig en härlig promenad. Och sen väntar jobb i eftermiddag.

Och med spänning kommer jag att vänta på posten denna vecka. Jag och dottern gjorde en beställning på nätet igår av parfymer. 2 till mig och 3 till dottern och vilken skillnat på priser mot om vi skulle köpa i butik. 5 parfymer varav flera på 50 ml för 1355:-

Men man ska ju veta vad man vill ha för chansa på en doft hade jag nog inte gjort. Dottern har också haft de beställda tidigare och det är favoriter.

Och dottern får kred för att hon så snällt ger sin mor detta då hon vet att min egna ekonomi inte tillåter några extravaganser. Jag hade tänkt bara 1 parfym men hon tyckte jag skulle köpa en till. Hon är en gudagåva denna dam. Sonen ja han är en ängel han med :) jag har lyckats bra med dom. Godhjärtade och väluppfostrade och det är med glädje jag tänker på dom MEN jag kan ibland känna mig oerhört irriterad på dom också men det är väl bara helt naturligt. 


Må gott

1 kommentar:

  1. Det är helt naturligt :-)
    Ungdomarna är det BÄSTA jag har MEN (som Tony Irving säger) de går mig på nerverna ibland... Tur man gett dem en bra grund... det kommer gå bra för dem :-)

    Beställer ni från parfym.se? Det brukar vi göra & det är ju ett helt annat pris än i butiken. När sonen åkte till Egypten så visade det sig att parfym.se var billigare än taxfree iaf just de parfymerna vi var intresserade av :-)

    Hoppas kroppen har kommit igårn & att du får en bra måndag :-)
    KRAM

    SvaraRadera