December

December

onsdag 15 maj 2013

Kylskåp





Iskall är ordet för dagen. Vad är det för fel? Varför kan inte naturen ge oss värme och låta den stanna kvar - det är ju mitten av maj och jag sitter och har höjt värmen på jobbet - ja idag är jag på jobbet tidigt. Går sådär att skriva för fingrarna är så kalla.

Men dom säger att värmen är på G - redan idag så jag kanske går från jobbet svettandes.

Igår skrev jag 2 års kontrakt på jobbet så nu vet jag precis vad jag gör i 2 år och det ska väl kanske mycket till att det ska ändras efter dessa 2 år men jag tycker det känns tryggt.

Alla papper till FK är också klara och inskickade - läkarutlåtande och rapport från arbetsterapeuten.

Vaknade vid 5 i morse och somna om kunde jag inte direkt utan jag låg vaken ca 1 timme och så ringde klockan nästa gång 8 men jag ställde om till 9 och låg till 20 över!

Kroppen är inte med mig heller, den värker både här och där och bröstryggen på vänster sida är stel och ömmar.

Att kroppen inte är med kan ju också bero på detta uschliga väder, kyla, blåst, regn, lågtryck. Ser flaggorna från fönstret på jobbet och dom fladdrar rejält och inte är det sydliga vindar i dom heller.

Jag och dottern åkte och handlade igår. Det blev bara en massa grönsaker och frukt och nyttigheter. Igår innan jag gick till jobbet åt vi en sallad på rivna morötter, fetaost, keso, sallad, tomater, paprika och gurka och rödlök och riktigt knaprigt bacon till detta. Det blev en stor skål så vi åt med kyckling till middag. Och sen gjorde vi smoothie på kvällen, banan, mango och jordgubb och vaniljyoughurt. Dottern knotar lite över att inte äta bröd, pasta etc och jag säger du får äta om du vill men nä hon ska inte göra det utan 2 veckor ska hon klara - det är ju inte så att vi är hungriga precis. Inte jag i alla fall. Men vi köpte ett grovt surdegsbröd som vi vet är gott och lite keso och avocado på en sån är inte helt fel.

Jag vill inte kalla detta för bantning eller så utan det är mer en detox. Det har blivit mycket av bullar och kakor - som är min akilleshäl. Chips och annat äter jag knappt. Så nu tar jag bort sånt ur min mathållning och suget försvinner sakta men säkert och vi har faktiskt köpt godis igår - mörk choklad 72 procentig. Det var 2 för 40 och vi köpte en mild och en vanlig vad nu skillnaden är och dom ligger oöppnade i skåpet.

Idag är det onsdag. Det betyder injektion och idag blev det rokad och jag ska ta den på eftermiddagen därav är jag på jobbet tidigt.

Det är också yoga i kväll. Hoppas den går bättre än sist för då var det inget bra pass. Ska dricka mycket vatten idag tänkte jag.

Pratade också med min bror igår - vi ska ju snart träffas. Det blir en intensiv vecka men vi längtar!

Sen blev det en sen kväll igår. Dottern placerade sig i soffan i vardagsrummet när melodifestivalen började och så blev det så att vi såg den ihop - hela alltet så jag somnade innan jag lagt huvudet på kudden igår.

Så många dåliga låtar det finns! Men en del gick ju också att lyssna på. Petra Mede gjorde det bra och mellanakten med Sara Dawn Finer var rolig.

Ja nu har jag roat mig lite men jag har svårt att koncentrera mig idag känner jag så jobbet blir nog sådär. Det värker så förbaskat i armarna ner i händerna och när värken är så här jobbigt så är det inte lätt att fokusera på något annat. Tror jag ska roa mig med att städa lite på mitt skrivbord - det är lite för rörigt nu känner jag.

Fingrarna har börjat bli lite varma och solen gör sina försök att vinna över de grå molnen - så dom kanske får rätt - det blir varmare.

Må gott

1 kommentar:

  1. Hoppas att värmen kommer till dig och att du får en bättre dag med mindre värk imorgon!

    SvaraRadera