December

December

fredag 10 maj 2013

Klämdag



Det är behagligt att sitta med koppen kaffe, ljuden som hörs är fåglarnas kvitter för altandörren kan man ha öppen utan att frysa när man sitter i köket.

Fredag, klämdag och ledig men med mycket på schemat.

Jag har precis utanför mitt kök min lilla täppa och jag har bott på flera platser med altandörrar och har man den i sitt kök är den bästa i mitt tycke.

Det brummar lågt också från tvättmaskinen i badrummet. Resten av huset sover. Men det blir ändrig på det alldeles strax. Vi har mycket att göra idag.

Vi ska till tippen med saker som stått länge nog nu i väntan på detta. Däck ska bytas, saker ska letas och sol ska lapas.

Det ser ut som om den ska visa sig - solen alltså - mest hela dagen om man nu får tro SMHI.

Så nu är båda mina barn väckta. Dottern ska också jobba ett par timmar och sen ska hon iväg med kompisar och det ska festas. Sonen skulle nog också iväg men ut på stan - det är planerat till morgondagen.

Jycken - den olyckan. Igår gick han och betade gräs och något strå har fastnat och irriterat honom så igår kväll så låg han och svalde och svalde och drack vatten och kräktes. Och det är mycket lättare att titta ner i ett svalg på en stor hund än denne lille rackare.

Fick ett strå med mig ut ur gapet men sen så kunde jag se eller känna något. När man själv får tex fiskben i halsen är ju knäckebröd bra så han åt knäckebröd med leverpastej och det med god aptit och sen fick han allt lägga sig ner för jag tror också att han liksom själv stressar upp sig så när han väl la sig så har natten varit lugn.

Att kräkningen inte kom från magen kunde man förstå på att då hulkar han länge och det kommer galla eller mat, nu kom det inte mer än lite slem och vatten.

Gamla gubben! Men han är go är han.

Och idag blev det gröt till frukost igen

Igår fick jag mig ett sånt gott skratt att jag fick tårar i ögonen och kramp i magen. Något som händer mig alldeles för sällan.



Må gott

1 kommentar:

  1. Stackars jycken... Han får låta bli gräset.. Han är ju inge kooo juuu ;-)

    Hoppas du hann med allt på listan & får chans att slappna av & få en skön fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera