December

December

fredag 3 maj 2013

Fredagsmys

Bild: Get lots of Great Posts at : Shut Up I'm Still Talking


Fredag och fredagsmys!

Idag på jobbet så var kollegan där - han var inte ok men kände att det var mycket att kolla på mailen etc så han var där 4 timmar.

Utanför fönstret så kunde man idag se ungdomar som tränade. Det är en rolig tid men trots sol så var det kyligt ute. Vinden är kall och jag såg att hemmavid där i norr så snöar det och att lägga bort långkalsongerna verkar vara långt borta men det är nästan så man vill ta fram dom här igen också.



Men det blev grillat ute till middag ändå. För i morse så kändes det helt rätt. Hade köpt färdigmarinerat kött på Lidl som var väldigt gott. Och jag grillade lite sparris också, sonen gjorde en sallad och jag tog lite från den och la i en egen skål och pytsade på oliver, rödlök och feta ost - grekisk sallad. Ett glas rött och sen efter maten tog jag jycken med ut på en promenad.

Tydligen så luktade det väldans gott både här och där för nosen riktigt plöjde i marken på sina håll.





Dottern är hos kompisar och skulle också grilla. Hade tydligen fyndat massa skor på den där butiken som jag just nu tappat namnet på men man köper 3 och betalar för 2. Ballerinaskor blev det.

Och så skönt det är att det är lördag imorgon. I morgon ska jag få med mig barnen ut i trädgården och ta reda på det som grattats ihop. Har stora säckar extra tjocka att lägga det i och så får det bli tippen med det ihop med en massa annat som ska dit. Men jag tror inte att vi hinner imorgon men kanske - för jag får nog åka två gånger. Jag kan få in mycket i min lilla toyota men även den har sina begränsningar.

Sonen är hemma och ser ut som han blir det hela kvällen vilket är plus för min del. Då betyder det att han är pigg imorgon - nåja pigg är kanske överdrivet.

Hade jag haft ett badkar så hade jag nog tappat upp ett gott sådant med lukta gott i vattnet. Men det går inte och dusch - näe inte samma. Känner mig lite ruggig så det blir nog värmefilten på istället när jag strax ska göra mig klar för att gå och lägga mig och sova gott.

God Natt




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar