December

December

fredag 17 maj 2013

30 grader







Vilken bra dag jag har haft, så trevligt, så roligt och så normal jag har känt mig. Det har varit en väldigt lång dag men konstigt nog så känner jag inte av det så mycket - det är väl den där positiva känslan som gör det.

05:15 vaknade jag och tittade på klockan. Då hade jag ju svårt att säga hur mycket den skulle kunna tänkas vara. Kunde lika gärna varit halv 4 och insåg att så var det ju inte och snart skulle klockan ringa och jag skulle kliva upp.

In i duschen, göra iordning mig och väskan jag skulle ha med samtidigt som gröten kokades. Och strax före halv 7 stod jag på angiven plats och inväntade skjuts - så glad att jag inte behövde köra själv för jag hade nog inte riktigt hittat dit utan att komma för sent.

Och så gick tiden och jag gjorde det jag kände att jag kunde, undvek sånt som var tungt och sen var det dags för alla som skulle springa och så underbart härliga dom är dom som är förståndshandikappad och funktionshindrade. Det var alla åldrar, tjejer och killar, rullstolar och andra hjälpmedel föräldrar, assitenter och dom var så glada vid start och jag mötte andra vid målet med sina medaljer som dom ville visa och var jättenöjda.

Och vilket väder vi fick, sol och värme - dock lite jobbigt för dom som sprang och imorgon kommer det vara väldigt viktigt att man dricker. Termometern i min bil visade 30 och då stod den ändå i skuggan så det är rejäl skillnad mot den kalla måndagen vi hade.

Kom hem någon timme tidigare än vad jag trodde - det gick fort att plocka undan. Och jag har gått mycket idag. Parkeringen låg ju en bit bort och ändå så tog jag med mig dottern, jycke och en kompis till henne och for till spåret. Och där gick dom raskt före och jag och jycken tog det lugnare men det blev en skön promenad och jycken ville till och med bada tassarna vid sjön.

Vi kunde inte vara hemma och ha öppet altandörren för idag har man tvättat fasaden men när vi kom hem var dom i stort sett klara så vi kunde öppna fönster och balkongdörr i alla fall.

Sen körde jag båda tjejerna hem till kompisen där det ikväll skulle grillas och först stannade vi på Lidl. Dottern köpte lite grönsaker hon vill ha i sin sallad som skulle ätas och så köpte vi 2 hinkar med  Grekisk yoghurt som kostade 15 kronor för en stor hink. Och bananer - smoothies är så gott denna årstid eller annars också för den delen.

Sen kom jag hem och har ätit sallad och kyckling och idag piffade jag till det med borlotti bönor. Suttit ute och gottat mig med korsord sen jag fått burit tillbaka en stol och bord till min uteplats. Nu är det ju bara målare och snickare kvar och dom kan nog måla trots att jag har satt tillbaka detta. Tänkte fortsätta få ordning imorgon så att man kan klippa gräsmattan för den växer bra i värmen.

Igår kväll innan jag kom i säng så var jag ute och spolade av de blommor som kommit upp från tegelfärgat damm från taket. Sen tog jag slangen och spolade av möblerna och en svamp fick jag använda till platsmöblerna - har både trä och plast. Grillen var också heltäckt så den fick jag också skura - lika bra att ta bort det innan det sätter sig för hårt kände jag igår och det var redan då på kvällen också skönt att vara ute utan att behöva klä på sig tjocka tröjor och frysa.

Kattstackarn har inte gillat att man spolat och haft sig och gjort okända ljud ifrån sig på väggar och tak igår och idag. Han har legat gömd under en säng mest hela tiden men nu är han ute och mår gott i sin lilla lya. Han blir nog ute hela natten.

Och natten igår var bra också - somnade precis när mello började - såg första dansnumret sen försvann jag och sov så gott ända tills jag vaknade där vid 5. Så skönt och säkert också en bidragande orsak till att jag ändå klarat av hela denna långa dag. Kommer somna ovaggad ikväll också. Värmen och sol gör ju också att man känner sig mör.

Och jag kommer säkerligen beklaga mig imorgon och på söndag. Men jag känner mig lite som när jag jobbade med ett arrangemang för några veckor sedan. Då var jag ju också hög på adrenalin från den stora nöjdhetskänslan det gav mig. Att ha kul, träffa människor, vara social, se annat än hemmets väggar som jag gjort alldeles för mycket innan jag fick jobb och bara gick hemma - det boostar mig enormt och jag kan glömma bort eländet fibro och me en stund.

Men som sagt jag vet också att det kommer att komma lite bakslag för det gör det. Men det får bli så då. Nu är nu och jag lever på goekänslan resten av denna dag och förhoppningsvis också några dagar till

Må gott







1 kommentar:

  1. vad roligt att dagen blev lyckad och förflöt så bra :-)

    vad mysigt för jycken att få svalka tassarna i vattnet :-)
    Håller tummarna för att du slipper betala för mycket för denna dagen :-)

    SOVGOTT!
    Kram♥

    SvaraRadera