December

December

söndag 21 april 2013

Variation




Bilden ovan tog jag ett annat år - kommer inte ihåg när men det är en blåsippa och idag tänkte jag styra kosan dit för att se om det finns några i år också.

Solen skiner från klarblå himmel.

Och i spegeln lyser delar av huden röd. Bröstet och på armarna - jag har fått sk bonnbränna så idag blir det längre ärmar och inte någon urringning.

Pannan har under natten slutat lysa så pass att jag kan visa mig och även gå ut. Att man inte lär sig.

Lär sig att solens strålar är starka även om det inte är sommarvärme i luften. Hade ju inte gått ut utan att smort in mig om jag varit i fjällen!

Men det gör inte ont i alla fall och kroppens våg ställer sig med vågskålen på positivt och inte negativt för solen värmer, det är skönt, jag mår bra av ljuset, värmen och att naturen vaknar till liv efter en lång dvala.

Såg både nässel och citronfjäril igår!

Natten har varit god. Jag har inte klivit upp ur den på hela natten eller vaknat i tid och otid och känt det som om jag inte sovit. Det har varit såååå skönt.

Idag har jag varierat gröten. Jag tog kanel och rev ner 1 äpple i den. Så nyttig jag känner mig :)

Men mjölkförrådet tar ju slut så jag måste iväg och köpa mjölk idag. Har så det räcker till en kopp kaffe till men inte mer och så kan jag ju inte ha det.

Middag - ingen aning än faktiskt. Ska rota runt i frysen och se vad jag kan hitta.

Jycken har bara nosat på sin morgongröt - inte hungrig än. Mosade morötterna med gaffel så han ska få i sig dessa nyttigheter också.

Han har varit ute på en kort inspektionsrunda i trädgården. satt en stund i backen och solade innan han ville in och nu ligger han i solen i vardagsrummet.

Katten - ja han skulle ju ut igår när jag gick och la mig och han har varit ute och när jag öppnade dörren så tog det ett tag innan han kom ut ur sin boning - hans bur och där har han ett gott täcke att boa in sig i så han sover också gått nu i solvärmen som lyser på kudden som ligger på golvet också.

Klockan är ju inte så mycket än ur solens mått. Halv 10 vintertid så jag väntar ett tag innan jag ger mig ut för att solen ska ha hunnit värme luften lite mer.

En skön söndag ska jag ha! Hoppas den blir så för er också.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar