December

December

tisdag 30 april 2013

Valborg!



Det är ju en afton idag - det har helt gått mig förbi - valborgsmässoafton. Visst vet jag för att jag ser fram emot ledigheten men har liksom ändå stuvat undan den någonstans och kom på när jag såg på nyheterna att ja just ja, man ska sjunga in våren, tända brasor och ha sig.

Vet inte hur mycket brasa det kommer bli där jag bor. Det finns väl några platser men jag tänker inte åka och kolla som jag gjort då och då mer när ungarna var små.

Det regnar! Så det är blött och helt oinspirerande att ens tänka på att orka dit.

Sitter med mig gröt, idag kanel och äpple till havregrynen, stor kopp kaffe och känner mig rätt ok just nu  men jag vet att jag kommer ompröva den tanken.

Jag vaknade 5 och sen gick det inte somna om för jag visste att klockan skulle ringa igen klockan 6. Sonen har ju börjat en utbildning och går hemifrån för att hinna med tåget 10 i 7 ungefär och han behövde hjälp att komma upp men han var också vaken när jag gick in till honom. Och jag behövde heller inte tjata utan han klev upp gjorde toast och kokade sig en kopp kaffe.

Jag gick och la mig igen efter att ha druckit mjölk och tagit värktabletter och så har jag legat i sängen och känt att lite av värken lagt sig men somna om gick inte så jag har lyssnat på boken.

Men så kände jag mig så rastlös så jag klev upp och här sitter jag nu. Trött men inte alls på det viset som jag kände mig igår. Det kom liksom smygande på eftermiddagen och huvudet var inte alls med och jag satt och prickade av och kollade namnlistor och jag fick börja om flera gånger innan jag la undan det hela tills idag.

Efter jobbet åkte jag och hämtade dottern och jag kände ju direkt i bilen att nu får jag verkligen konsentrera mig.

Hämtade dottern, lämnade av henne hemma, plockade upp sonen för att vi skulle åka och hämta hans väskor och mot slutet fick jag nästan tunnelseende och jag var så glad över att jag gått in på Lidl och handlat så jag inte behövde iväg efter jobbet.

Tänkte åka förbi affären idag också och köpa middagsmaten. Det får bli lax idag. Dottern ska till jobbet och jobbar natt så jag och sonen kan ju gotta oss i lite god laxmiddag.

Och jag tänkte inte vara så många timmar på jobbet heller idag. Ett par av mina 4 - ska vänta och ta emot en nyckel sen väntar en lugn hemma kväll och så blir det nya tag för en intensiv onsdag.

Först står ikea på schemat och sen ska jag hem till jyckens uppfödare på sen eftermiddag och få honom vårsnygg. Det gäller att ta den tiden hon har att erbjuda så det är inte så mycket att be för.

Men alla saker som jag gjort både förra veckan, i helgen och ska göra är positiva saker så även om kroppen skriker av värk och trötthet så är jag glad i sinnet framför allt rätt nöjd.

Och bara det är en goe känslan som relaxar - för jag har verkligen haft mina deppiga stunder och kommer säkert också ha dom igen men just nu lever jag på den bra känslan trots skitsjukdomen.




Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar