December

December

lördag 20 april 2013

Solig lördag



Altandörren i mitt kök är öppen och jag sitter vid köksbordet och inväntar första ordet i mellokrysset. Det är sol ute och fåglarna kvittrar rejält därute.

Det ser ut som en väldigt fin och vacker dag.

På spisen står en min största kastrull och i den har jag köttfärs, morötter och ris - ny kokning av mat till jycken. Det kommer ta sin lilla tid för köttfärsen tog jag direkt ur frysen och det ska kokas länge - när morötterna är mos är det klart tänkte jag. Lite olja och salt har jag också i.

Själv är min frukost uppäten - gröt och koppen med kaffe går också mot sitt slut.

Och jag tänker lite på vad jag ska gör idag - ut - ja absolut. Gå tillbaka till sängen en studn - absolut.

Vila står på mitt dagsschema.

Är långt ifrån pigg och känner sömnen bakom ögonen.

MEN

jag har sovit bra i natt. Bytte raskt soffan och filt mot säng och täcke igår. Låg och lyssnade och följde CNN och så vaknade jag till vid halv 12 - så det blev ett några timmars sömn utan att jag var klar för sängen så det fick jag ju upp och göra. Ta mina kvällstabletter, borsta tänderna osv.

Låg sen en stund och fortsatte titta och senare lyssna på cnn men när själva upplösningen på jakten kom - ja då sov jag gott igen och har så gjort resten av natten så jag var rätt slut eftersom kroppen tillät sig detta. Tänk om man kunde få lov att göra det betydligt oftare - varje natt!

Dom pratade ju om sömnproblem i media i veckan. Jösses jag har haft såna här problem i 10 års tid nu. Vaknat, sovit dåligt osv etc mm.

Insomning har varit stort problem men det är ju löst när man tar lite propavan men att sen ha mig däckad hela natten - inte jag inte.

Men solen skiner, fåglarna kvittrar och det kan bli en härlig dag.

Må gott

1 kommentar:

  1. Vi har också en solig och fin dag♥
    Härligt att du fått sova gott i natt :)
    Då känner man sig som en ny människa♥
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera