December

December

torsdag 11 april 2013

Snart så.............

Torsdag - det innebär - snart helg!



Ingen sol idag på den grå himlen. Det man varit så van med såååå länge men det känns absolut helt ok och nästan lite skönt också på något dumt vis men det är ju ett tecken på mildare temperatur och jag ska nog ta och få i mig en pollentablett i dag så att jag är beredd när explosionen kommer.

Blir man inte trött av tabletten frågade en reporter en pollenexpert från vården på tv i morse. Näe - det är allergin som gör att du blir trött.

Jippi tänkte jag - ännu en sten på den där stenhögen jag byggt med trötthetsstenar.

Det blev en sen kväll. Mötet var inte slut förrän vid halv 10 och jag tänkte att det är ju himla tur att jag inte behöver vara med varje månad och det är också hur bra som helst att det finns dom som ställer upp för det är ideellt arbete dom gör. Ingen får betalat för det. Förutom jag och kollegan. Det blir en ledig tid för min del.

Och jag ska också jobba på lördag då vi har öppet hus - är inte tvungen men känner att jag måste ha koll på min del av det hela - mitt ansvarsområde - kiosken.

För samtidigt är det ju också kul och jag vill ju också känna mig delaktig i verksamheten, synas utåt och ge det hela ett ansikte och få se andras ansikten som man annars bara läser om på dataskärmens filer.

Och eftersom kvällen blev sen så blev det sängen nästan på en gång. Sov gott fram till halv 2 sen har sömnen varit mer knepig och inte så lugn och lustfylld som en god natt med god sömn kan och ska vara.

Halv 10 hade jag satt klockan på idag och jag vaknade strax innan. Jycken har legat hos mig sen 2 tiden och inget hulkande eller liknande på hela natten. Igår kväll när jag kom hem såg han väldigt moloken ut och inte pigg men nyss efter att ha varit ute i trädgården och spanat så tassade han in som han brukar göra.

På spisen har jag nu grötris som kokar i vatten  och jag har piffat upp det med köttfärs som kokar med. Igår fick han bara välling men han ratade den och en hund svälter väldigt sällan ihjäl - i alla fall i väst. Matvägrar - men när hungern sätter in rejält så äter dom det som serveras sägs det.

I min skogsbacke lyste det av något vitt igår - en vit krokus har kommit fram.

I min morgongröt fick det bli hjortronsylt idag - persikorna är slut. Men det var gott det med :)

Blodsockret låg på 6,2 - och 6,x är siffran denna vecka, förra var 5,x.

Dottern tyckte vi skulle göra chokladlasagnen idag för hon jobbar i helgen. Och visst kan jag ändra på mig och leka söndag på en torsdag - helt ok :)

Ska iväg på akupunktur idag innan jobbet - ska bli skönt. Samtidigt åker barnen med ner till centrum och går till frissan. Båda ska klippas och så åker dom med mig hem och jycken ska med så när den ena klipper sig kan den andre gå med jycken lite.

Så det är fullt upp idag.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar