December

December

torsdag 25 april 2013

Så var det redan torsdag



En ny dag.

Nya måsten, möjligheter och annat.

Solen den skiner idag - det behövs för igår regnade det hela dagen och det är nu också väldigt blött i marken eftersom tjälen också gått ur.

Läste på GT att det varit blixthalka också vilket gjort att många hamnat på sidan om vägen och förhoppningsvis inga personskador men jag läste bara rubriken och så måste man ju ha sommardäck.

En expert pratade om det för någon vecka sen och tycker att den där lagändringen från sista april till mitten är av ondo! Jag har mina vinterdäck kvar på bilen men mest av lathet och dubbar  - dom finns inte kvar för dom har slitits bort så jag är inte helt olaglig i alla fall.

Sitter och tittar ut i trädgården och ser en ny sorts fågel - ingen aning om vad det är men förmodligen en hona av något slag för den är så färglös men äter av glädje ur ett äpple jag kastade ut som i min smak skrumpnat ihop. Men det blev ju ändå mat till någon annan.

Natten har varit god. Har sovit gott och det var ju väldigt behövligt men jag hade kunnat sova längre. Vaknade vid halv 9, kände mig halv pigg i alla fall och satte på boken för att lyssna och jag hade nog kunnat somna om kände jag efter en halvtimme men så slog tv'n på och jag besinnade mig och klev upp.

Frukost. Gröten först och kaffet sen och nu blogg och jag ska göra mig klar för att ta med jycken ut på en promenad.

Hinner inte jobba något hemifrån som jag trodde igår. Dottern glömde både plånbok och mobil i min väska igår där hon la det när vi gick på yoga. Så jag måste upp till henne med detta. Då tänkte jag också passa på att handla lite så slipper jag ta det efter jobbet när jag ändå åker förbi en affär.

Och så läste - ja läste - jag ut boken igår - det var inte så många sidor kvar så det gick fort. Nu vet jag i alla fall hur det gick och kan slappna av.

Kroppen - ja den är ju som den är den. Men jag blir ändå både förvånad och irriterad när det ska göra ont på ett ställe som enligt mig inte borde göra ont. Jag kan ju liksom förstå smärtan om man gör något ansträngande och därför får ont men att ha ont i handflatan och det gör ont i olika grepprörelser på höger hand så fattar jag noll. Varför? Har ju liksom inte gjort något speciellt men det är något som kommer, stannar och sen går sin väg men nu har den varit på besök lite för länge tycker jag. Så jag skulle inte alls sakna besöket.

Tänker också på artikeln om lösningen på fibrons gåta. Inflammation i centrala nervsystemet. IBS - också inflammation i tarmarna, ME som kan vara en orsak av en inflammation har jag för mig.

Jösses - hela jag en ju en stor inflammation och såna kan ju bli kroniska också. Ogillas.

Men men

Jag har inte nageltrång och skoskav.



Må gott


1 kommentar:

  1. Den där fibron, den gör som den vill med oss. När jag får så där "oförklarligt" ont någonstans så säger mannen: men vad har du gjort nu då?! Men det är ju inte jag som gjort något! Ha en bra dag! Kram.

    SvaraRadera