December

December

fredag 5 april 2013

Ost, kex och rödvin



Äntligen så har lugnet lägrat sig i det Monachoska hemmet.

Ett glas rött - jp chenet - lite kex och vit castillo sitter gott som fredagsmys.

Sista dagen som ensam på jobbet - på måndag kommer kollegan tillbaka men jag känner mig ändå väldans trygg i min arbetstillvaro och kan rodda hem både det ena och andra. Tar egna initiativ och fixade på hemsidan och pratade med vår kassör och jag ska ta över lite mer av det ekonomiska dagliga och det är absolut inget som blir något jobbigt ok på mina axlar utan det känns bara bra för det är ju sånt jag kan och det är kul att få förtroendet.

Åkte förbi en liten närbutik också innan jag åkte hem för att sätta upp lapp om öppet hus så jag drar mitt strå till stacken - gäller ju att göra sig oumbärlig :)

När jag kom hem stod maten nästan på bordet - ja den var i ugnen.

Kycklingfilé som kryddas och steks hela i ugnen, en plåt med klyftpotatis - hemgjorda - och så en form med sparris och broccoli med parmesanost. Och vi äter ju ofta sparris på detta sätt men det var också väldans gott med broccoli på samma sätt.

Sen efter maten så plockade jag undan medan mina två ungdomar gjorde sig klara för vi skulle åka till köpcentrat i grannkommunen och på stadium skulle dottern hämta ut sina joggingskor hon beställt.

Och det blev fel. Det är ju så att UK och US storlekar inte är samma sak. Nu kommer jag inte ihåg vad som var vad men om den ena är 7 så är den andra 9 och dottern beställde 7 när hon behövde 9 så det var ju tur hon provade dom i butiken och fick skicka dom i retur på en gång. Så vi kom hem utan skor.

Sonen var med för att också titta på skor och den killen är den mest jobbiga att ha med i affärer för allt - jag menar allt som jag pekar på ratar han och är väldans medveten om vad han vill ha eller inte. Nu fanns dom skor han tittade på inte i hans storlek där så imorgon åker han till stora stan med kompisar och kollar. Han är storfotad - 46 och det är svårt att få tag på skor många gånger för dom tar slut.

Dottern fick också köpt nya löpartights - jag fick ju dom andra. Men nu får hon ju vänta på skorna så det blir ingen löpning denna vecka.

Och vi såg en "kändis" i alla fall i vissa världar och jag blir väl inte lika svag i knäna som dottern men det är i mitt tycke en himla snygging.



sån är min smak :) hahaha

Sen åkte vi på rusta och köpte schampon och lite andra hygienartiklar och glass.

Den nya struten - daimglass med jordgubb. Gott men inte så där jippi den ska jag köpa massor av gånger för den var lite söt.

Hemma igen så gick jag en runda med jycken och han är pigg och som vanligt igen och är inge konstig i magen när han gör sitt nummer 2 heller så det inatt var väl något tillfälligt övergående men typiskt att det ska ske nattetid. Nu står han och äter sina torra knölar utan problem.

Ikväll dansas det på tv och det lockar mig inte något alls att titta på. Vad som annars står till buds har jag noll koll på men när jag gör mig klar om en stund för natten spelar det ingen roll - jag ska sova!

Och jag ska sova gott och ostört hela natten igen - I wish!



Men det är ju inget som jag vet något om förrän imorgon! Kan bli kan inte.

här blev det en liten paus i skrivandet!...............

Jag har gett katten maskmedel. Och det är ju inte alls lika lätt som att ge en hund mediciner eller nåt för det räcker ju att lägga det i en bit skinka och så slurp så är det i magen.

Men det gick över förväntan bra. Han har konstig hosta - först trodde jag att det var en hårboll som skulle upp men det kommer ingen och det är inte regelbundet och ofta men det kommer en hostattack varje dag och det kan ju vara ett av tecknen på mask så det är lika bra att prova i alla fall.

Planerna för morgondagen är inte så många!

1) Melodikrysset.
2) En promenad
3) ev biblioteket
4) ????? så lite som möjligt

Fick meddelande om att jag har en bok att hämta. Jag var tvungen att fråga biblioteket för ett tag sedan vad som hänt med min reservation då jag gjorde den i maj och låg som nummer 1 när jag studerade den närmare och det har någonstans blivit en miss men nu har den kommit boken. Det är nummer 2 i Jussi Adler Olsens böcker och jag har redan 3 och 4 men vill ju inte lyssna på dom förrän jag kunnat lyssna på 2:an och nyss kom även bok 5 ut - och den får jag nog hem snart.

Så jag har många timmar med bra bok i öronen. Stefan Sauk läser  - tror jag i alla och han gjorde det bra på 1:an.

Jag lyssnar ju på blå damerna och är inte lika positiv över inläsaren. Känns inte naturligt läst men det går och boken är spännande. Hade den inte varit det så hade jag nog övergett den.

Nu är det dags att göra sig klar för natten, borsta tänder och så.

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar