December

December

torsdag 11 april 2013

Om man inte provar så vet man inte



Nu sitter jag och känner mig äckelmätt.

Vi har söndag på en torsdag. Dottern jobbar så det fick bli så idag. Vi har ätit köttfärs och potatisgratäng och sen så har vi gjort choklad lasagnen - urk säger jag. Nästa gång så modifierar jag den till små portionsglas och då kan man halvera eller till och med kvarta receptet. För den är ack så mäktig. Inte för komplicerad då ingen ugn används och det är ju trevligt i och för sig men nu är vi i matkoma alla 3.

Och då tog jag inte någon stor bit.

På jobbet gick klockan väldigt fort idag och vissa dagar är detta bra men så känner man också att jösses - jag hinner inte med.

Akupunkturen kändes rejält idag och det är väl bra, bättre än om jag inte reagerar på nålarna när dom ska snurras och när jag var där så var barnen och jycke hos frissan.

Och vi blev klar och möttes vid bilen samtidigt. Och sen så fick jag åkt förbi biblioteket och hämtade 2 böcker och när jag sen kollade mina mail på jobbet hade jag fått 1 till att hämta - typiskt.

Släppte av barnen och åkte och jobbade och maten stod på bordet när jag kom hem. Nu är dom instängda i varsitt rum och håller sig om magarna.

Jycken är sig själv idag igen. Men får fortsätta med skonkosten flera dagar till. Ris och köttfärs som fått koka länge och är rätt blött smakade tydligen bra när han väl fått prova. Och han har varit ute och beter sig som sagt som vanligt.

Sitter som alltid i köket, lyssnar på Spotify och gamla engelska godingar. Diskmaskinen surrar i bakgrunden och jag och dottern har löst krysset i veckans Allas med 20 frågor. Känns skönt att sitta här själv och varva ner. Flera burkar med middagen ska in i frysen - inte för att jag riktigt vet hur det ska gå till. Dottern gjorde 2 formar.

Mulet har det varit hela dagen. Inne i stan hade det tydligen kommit lite snö men det klarade vi oss från här, tror det kom några droppar regn med dom var också få. Men så mycket mildare tycker jag inte det känns som nä mer ruggigt.

Fick en påse fröer med i Allas tidningen - Jungfrun i det gröna - ser vackert ut och jag funderar på hur snigelmotståndiga dom är. Ska så dom i alla fall så får vi väl se. Om jag försår inne så blir dom väl mer motståndskraftiga om jag inte är helt fel ute.

Torsdag och inget på tv. Såg att på lördag - tror jag - så kommer en ny engelsk deckarserie - om unga Morse - kommisarie Morse är ju en favorit och detta ska nu utspela sig långt innan vi fick göra bekantskapen men som alltid så börjar det sent. Halv 10 eller om det var senare. Inte bra för oftast är jag då inte vaken och jag är sen heller inte bra på att titta på det på play. Det blev inte mycket sett av The Bible - gick för sent och så hade jag inte lust/tid/ork eller nåt för att se det på play.

Dagarna går så fort och det är redan fredag imorgon. Men helgen blir ju kort eftersom jag ska jobba på lördag men jag ska njuta av den lediga tiden ändå som blir.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Ja så kan det gå när man ätit gott...och det får man ju unna sig ibland...hihi..
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Tassar in och önskar dig en fin helg vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera