December

December

torsdag 18 april 2013

Nu känner jag igen mig



Det regnar, är grått och blåser - typiskt göteborgsväder med andra ord :D

Men det är så välbehövligt för det växtligheten och det gör också att pollen ramlar ner på marken istället för att snurra runt i luften och göra elände. Sen blir ju bilen tvättad också för den är bra smutsig så det är inte bara elände med regnet.

Men det är ju inte kallt för jag sitter i köket med altandörren öppen för djuren går ut och in och jag fryser inte. Sitter med koppen kaffe och gröten har jag ätit och dottern har jag kört också så en liten runda med paraply har jag gjort men det blåser som sagt så man blev blöt ändå.

Sen så märker jag vädret i kroppen. För den värker både här och där och natten har varit kass. Har liksom inte hamnat i riktigt djupsömn känns det som. Jycken har väckt mig och skulle ut och jösses vad han stod länge på ett och samma ställe och pinkade, sen ville katten ut och då hade det börjat regna så det blev inget med det och sen ville han att jag skulle titta på honom när han åt.

Men som tur var så somnade jag om på en gång så jag har inte legat vaken och snurrat men jag drömmer om en natt utan att man vaknar en enda gång och då man sover riktigt djup och gott.

En dusch står på schemat sen jobb och så har den här dagen också gått.

Må gott




1 kommentar:

  1. De är allt ganska bortskämda både jycken & katten :-)
    & det är ju precis så det ska vara... Man har ju djur för att man vill skämma bort dem....
    Men att sitta & titta på katten när den äter mitt i natten.. NÄ där går väl ändå gränsen...

    Hoppas du får sova gott inatt & att solen skiner imorgon :-)
    KRAM

    SvaraRadera