December

December

söndag 28 april 2013

Jag överlevde



Söndagsmorgon!

Havregrynsgröt, nymalda bönor till kaffet sällskap vid bordet av dotter. En bra start på dagen.

Solen finns där men försvinner då och då bakom molnen som också trängs på himlen men det regnar ju inte i alla fall och jag tror det kan bli en skön promenad va det lider då jag ska sällskapa med dottern till hennes jobb. Hon börjar klockan 12.

Somnade efter 20:00 igår och sov så gott fram till att jycken gnällde vid midnatt och ville ut. Men det fanns inget ormbo av tankar så jag somnade om gott och snabbt igen och sen har jag sovit hela natten fram till halv 9. Riktigt skönt att få en sån natt. Men jag vill ha flera av dessa, varje natt please.

Men jag tror baske mig att jag sprang en mil igår. Kroppen är så stel idag och öm och stel och öm och... ja ni fattar.

Fast än - ja dagen är ju fortfarande ny - så är jag inte dimmig i huvudet och det är ju också en väldans positiv känsla. För hur kul och så det ändå var igår så tror jag att jag gick på ren vilja och adrenalin över att ha en känsla att det nästan var som förr - innan fibro och annan skit.

Jag funkade och jag funkade bra! Måste skryta över mig själv. Men jag är stolt och glad över detta eftersom jag länge trodde jag förlorat den förmågan.

Så lätt det är att bli knäckt av olika saker och ting men det var ju också därför jag hamnade rejält på botten och blev förutom då all fibroelände också djupt deprimerad med allt vad det innebar av mörka tankar.

Så under en fibroyta om man skrapar så finns jag kvar!



Den känslan tar jag med mig idag.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar