December

December

torsdag 25 april 2013

I morgon är det fredag.



Jag tog med mig den nydiskade kylväskan - den som stått utomhus och åkte för att lämna dotterns mobil och plånbok och samtidigt åka in på ica där hon bor och handla lite.

Det gick på över 700:- jag som bara skulle köpa för någon hundralapp hade jag tänkt.

Vi har flera olika ica affärer att välja på i närområdet och dom är så olika i sina utförande och den ena lämpar sig väldigt bra för storhandling med scanningsystem, en annan bra för småshopping och dagens - den är en blandning av de båda andra och så har vi också den lilla som duger till att köpa mjölken i för annars är den dyr. Och den jag handlade i idag den är trevlig och har lite annat utbud men mycket på liten yta, bra chark och ofta egna extrapriser.

Första anhalten är grönsakerna och där blev det både frukt och grönt. Köpte en sån påse med färdig sallad - himla käckt är det när man vill ha en blandad sallad men inte köpa x olika salladssorter - bara att hälla ut på tallriken vilket jag gjorde. Det var rödlök också i denna och det passar bra.

Sen blev det bröd, tunnbröd och en nyhet havrebräck - ser ut som hårt tunnbröd ska bli spännande och tunnbröd kräver messmör!

X-pris på perssons skinka så det åkte ner i korgen - sonen äter ju toast nästan varje dag på kvällen så det går åt lite skinka. Och det blev också köpt fetaost - med tanke på salladen så känns det som om det ska kunna bli en grekisk sallad med oliver som också åkte ner i korgen.

Bra pris på toarullar, fläskytterfilé och en annan sorts rökt skinka och rostebröd och korgen var full men så stannade jag till och köpte solrosfrön och pumpafrön till min gröt. Keso till lunch och så blev det dubbelnougat också.

Sen var jag redo för att åka till jobbet och kylvarorna låg bra i kylväskan under tiden och jag jobbade över ca halvtimmen - bättre än att komma tidigt imorgon - behövde göra iordning några pengakassor.

Så det var skönt att få komma hem och jag har lagat mat. Hade 2 kycklingfiléer kvar så dom skar jag i mindre bitar och så hade jag ner dom i kryddblandningen från Santa Maria - crispy bits och in i ugnen.

Medan dom stekte där så gjorde jag iordning resten. Hade tortillas redan och så hade jag tacosås, avocado, lite tomater och salladsblandningen och sen då kycklingen. Det var både gott och mättande och det finns massa kyckling kvar men det kan ju bli tomt när dottern kommer hem i morgon.

Jag får åka och hämta henne för hon ska ha en massa väskor för det är sen mina veckor och hon jobbar sen hela helgen och jag får göra det lite tidigare eftersom jag måste till jobbet och då kan hon göra iordning och ta med sig till jobbet.

Har diskat undan och ska sätta på diskmaskinen och sen blir det inte mer gjort ikväll även om jag skulle behöva dammsuga. Men jag vet att välja. Jobbet eller hemma och nu får det bli jobbet.

Men jag har gjort det som jag skulle göra idag och blev klar utan att stressa och det känns himla skönt

Något som jag glömt bort är att det är kort vecka nästa vecka - med ledig dag onsdag - 1 maj och det känns väldigt skönt efter den nu hektiska tiden.

Det som nu händer till helgen är vår förenings största aktivitet under året. Så det är lite att stå i men det är också väldigt roligt att få vara del i något man bara varit åskådare på tidigare nån gång då och då.

Och jag tog en runda i trädgården när jag kom hem och ser hur det börjar gro i rabatterna. Och hur det också blir grönare och grönare ute. Så det finns också saker ute att göra. Jag behöver kratta i rabatterna och ta bort gamla stänglar som fått stå kvar under vintern. Har en klematis som jag nog också borde klippa ner.

Så om vädret tillåter så finns det jobb utomhus också!

Blir trött att bara tänka på alla hemma måsten - så jag får gå och vila :)

På jobbet i morgon är jag själv och ska mest kolla att allt är klart och sen ska jag packa bilen med kaffe och annat så vi kan servera oss detta när vi ska jobba på lördag. Så jag kommer att vara hemma hyfsat tidigt ändå och det är bra för på lördag blir det jobb mellan 08:30 och 15:00 skulle jag tro.

Och den här extra tiden gör att jag kan kvitta mot ledighet när jag ska åka hem så jag nallar inte på mina semesterdagar. Och kan vara ledig sen i juli också. Den ser jag fram emot.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Skönt att det är lite ledigt nästa vecka så man kan få njuta lite extra... Kan ju hoppas på solsken oxå så man kan njuta av dagarna...

    Du verkar ha koll och kontroll inför lördagens aktivitet. Hoppas det blir lyckat :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så är det ofta tycker jag...handlingen blev mycket dyrare än man tänkt sig!!

    Ja nu kommer det gröna ute med stormsteg..hihi...även ogräset har jag sett hos mig....

    Hoppas du får en lyckad och trevlig helg :)

    Många kramar från Lollo

    SvaraRadera