December

December

onsdag 3 april 2013

Halvtid



Jag har ytterligare 1,5 timme kvar på jobbet och hittills har jag inte gjort många knop för jag har gjort konstiga saker med min dator som tagit nästan 3 timmar och gjort den oåtkomlig. Enligt microsoft supportens anvisningar har jag via en massa kommandon i dos gjort någon form av reparation och det har tagit sin lilla tid.

Har städat vår kyl och slängt lite gamla saker där. Har gått igenom kollegans mailbox och korrekturläst då man ringde från ang en annons och så ringde kollegan från spanien och vi kunde konstatera ihop att jag tyckte samma i frågan om korrekturen som annars var ok. Där var det skönt och varmt och 15 grader i vattnet - precis som våra badtemperaturer på sommaren i havet så det var väl skönt då med andra ord även om jag nu helst badar i en varm insjö om sommaren med minst 18-19 grader.

Och nu sitter jag här och bloggar - känner att den vanliga tankeverksamheten inte är på topp.

Har tagit min spruta, fick bokat in telefontid till min läkare, hämtade ut en massa recept på apoteket fick jag gjort innan jag stannade till hos skomakare med mina stövlar innan jag styrde kosan mot jobbet.

Men trots sprutan med piggelinmedel och kaffe så är jag inte riktigt med så jag hoppas att jag i natt kommer sova som en prinsessa efter denna tuffa dag och sen ett skönt yogapass!

Idag äter vi samma som igår - i alla fall delar av familjen. Det räcker inte till alla men det finns paj också i frysen. Sonen ska hem till pappan och vara hundvakt en stund i kväll och jag vet inte om han ska hämtas hem sen eller om han sover där. Det var inte helt klart vad pappan skulle göra och när dom kom hem - det visar sig. Deras hund kan inte vara själv utan gör nästan hål i dörrar och väggar för att komma ut, det är en omplacering så vad som gör detta otrygga beteende vet man inte riktigt men jobbigt är det. Min jycke var ju bara ledsen så han ylade men inget mer och efter att jag skaffade citronhalsband så slutade han och idag är han trygg ensam hemma för han kan komma helt nyvaken och möta en vid dörren så han sover och vilar när han är ensam. Så det är ju lite värre att stoppa det andra beteendet och ärligt så tror jag inte att man jobbat eller försöker jobba på det problemet heller.

Och jag har - eller jag kanske redan har sagt detta - men jag kan säga det igen - upptäckt första vårtecknet i min trädgård - gula krokusar i min lilla skogsbacke - dom kommer varje år så det är någon som förr satt någon lök eller kastat bort och så kommer det upp varje vår några stackare. Skulle försöka plantera mer i backen - för det skulle ju bli fint för ögonen men kanske också för rådjurens gom.

Den här bilden tog jag 2010 :)



Men jag ska väl överleva den här dagen också.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar