December

December

onsdag 24 april 2013

Häcken full



Idag har det varit en fullspäckad dag så jag har känt mig lite stressad och det är först nu som jag sitter och pustar ut med en kopp kvällsro te efter att jag nyss kommit hem innan för dörren.

Och avslutningen på dagen blev yogapasset och det var behövligt och skönt. Mindre skönt att gå en liten runda med jycken innan jag gick in i småregn och kyla så värmen från yogan försvann men varmt te är lösningen.

Med risk att vara väldigt tjatig - natten blev som den brukar vara mest - halvkass och jag vaknade till liv vid 9:30 av att jag ställt klockan och det var ju tur så det blev en dusch och påklädning för att sen äta gröten innan det var dags att ge sig iväg för att ta veckans spruta. Samtidigt så lämnade jag nytt hb prov - idag tog dom det från armen.

Sen in på apoteket och hämtade ut en massa medicin mycket har jag inte slut på men det var lika bra att ta allt medans jag ändå var där av allt jag fick hämta ut men hon var lite snurrig tror jag tanten för datorn ville inte godkänna och hon tittade och dubbelkollade men fick till sist hämta en kollega och det var en medicin som var glömd så dom har ett bra övervakningssystem som gör att det inte blir fel.

Jag hade trott att jag skulle hinna med en runda med jycken på en halvtimme men det sprack så det var bara skynda sig till nästa ställe - sjukgymnasten och lite nålar. Detta tar ca 1 timme också så jag fick ringt dottern som ändå skulle komma ner bad henne vara klar så hämtade jag henne efter akupunkturen så sagt och gjort upp och hämta hem henne så hon skulle kunna ta jycken.

Och så iväg till jobbet efter att ha lämnat hund och dotter och hämtat datorn och sen har timmarna på jobbet som idag blev 3 bara sprungit iväg och jag har tagit med mig papper hem så kan jag göra lite i morgon kanske.

Vi håller på och roddar det sista inför ett arrangemang på lördag som är stor och jag ska också jobba då och kollegan gick ut och gick ett varv - eller ja han sprang runt anläggningen för att få ut frustration och ilska över att det inte gick som han ville - för skrivareländet bråkar! Vi behöver en ny och chefen kom också och sa att det är klart att sånt måste fungera och den vi har är gammal men det hjälper ju inte när man behöver skriva ut saker nu!

Men det är kul också att få vara med om det hela så därför känns det inte så negativt och det är ju väldigt positivt :)


Hemma så hade dottern börjat med maten, kyckling - thaikryddad och wokgrönsaker och nudlar. Gott och det var en färdig kryddpåse till kyckling som jag hade hemma som användes och den var stark och jag gillar ju stark men dottern tyckte inte alls att det var så farligt - smaken är olika men gott var det och det räcker till matlåda till både mig och dottern som hon kan ta med sig när hon jobbar i helgen.

Sen så for vi iväg en god stund innan yogan för vi hade några ärenden. Första viktiga - tanka bilen för den var i stort sett tom, sen iväg till ica för sonen ringde sin syster - köp chips. Och så passade jag på att köpa mjölk för jag visste inte om det räckte till te, frukost och kaffe imorgon - lika bra att köpa hem. Och så en varsinn flaska redbull för att få energi innan yogan.

Och så iväg till biblioteket och hämta boken som jag lyssnade på och som sista skivan saknades när jag rippade den för länge sen. och nu är det just i bokform och det är inte så himla många sidor att försöka läsa sig igenom men jag får ju veta slutet i alla fall.

Gick runt och dottern lånade också. En cd - som hon kan kolla på när det gäller körkortsfrågor och annat och så lånade hon David Batras bok om lappar.

Men trots detta var vi ändå som alltid först på yogan men det är rätt skönt att sitta ner och ta det lugnt innan passet istället för att komma där 5 i och inte hinna gå på toa om det skulle behövas och jag går alltid oavsett om jag känner mig kissnödig eller ej - alltid kan man klämma fram några droppar och på så sätt inte behöva tänka för jag har en sk nervös blåsa många gånger och springer oavsett om det behövs eller ej och så kan det gå en hel dag på jobbet och man har inte gått en ända gång trots flera koppar kaffe.

Så ni får ursäkta mig att jag inte är inne och hälsar på och säger hej hos er - men det ska väl lugna ner sig.

Må gott

1 kommentar:

  1. Hoj vilken dag... Jag blir änna trött av att bara läsa om den.... Hoppas nu du får sova gott inatt och vaknar utvilad och inte behöver betala för att du har haft det hektiskt idag...
    Sovgott!
    Kram

    SvaraRadera