December

December

tisdag 16 april 2013

Godis!!!!



Åh va jag är godissugen och inte finns det något i mina skåp som skulle kunna få mina smaklökare att smacka av glädje.

Om jag inte ställer mig och bakar något men det har jag inte ork eller lust till. Så jag tar några nötter - valnötter i hopp om att det ska göra lite nytta i ämnet.

Tittade efter och jag har odense choklad till bakning och tänkte - ja det går ju kanske att göra rischoklad men jag hade inget vårgårdaris i skåpen - så synd!

Jag tycker att maten jag åt till middag ofta gör att man blir sötsugen efteråt. Spagetti med köttfärssås.

Efter jobbet körde jag direkt dottern till sin kompis, åkte på biblioteket och lämnade tillbaka böcker och hämtade fler. Anna Janssons senaste - dans på glödande kol. Hennes senaste och nyaste bok - ska bli spännande.

Sen tog jag en kort runda med jycken. Det är en sån härlig vårkänsla och ljumma vindar ute. Har ätit maten med altandörren öppen och jycken och katten går ut och in och det är skönt för dom också.

Men jag känner mig slut. Trött och energilös och kroppen värker. Har tagit ledigt hela dagen imorgon eftersom jag ska ha mötet imorgon. Vet ju inte hur lång tid det tar. Men jag kommer säkert vara slut mentalt.

Och idag på jobbet satt vi ute och drack kaffe. I lä och det var så skönt. Sa att vi borde ha en bänk precis vid trappen för där är det också lä. Det finns massa bänkar och bord men det är på en veranda precis i anslutning till vår ingång. Men det blåste för mycket där.

Och hon som är vår härliga personalvårdare kom med en stor kruka och blommor som nu också står vid vår trapp. Ser trevligt ut.

Jag åkte och tankade och vid atomaten stod en tjej och hon pratade så glatt och jag känner henne på något sätt men kommer inte på hur och frågade hon vad jag gjorde nu, stod där med en vindjackan och hon såg inte loggan men så sa jag det och det är nog så att hon är fru till en i våran styrelse men hon är nog också en tjej som jag hade som yogainstruktör när jag gick på gymmet och vi hade pratat i telefon när hon bokade vår plan för ett tag sen.

Kan man inte idrotta så kan man ju i alla fall se sportig ut :) och idag fick vi funktionärsjacka som används vid Göteborgsvarvet när vi ska vara med och en sån vill jag ju också ha så nu ska jag vara funktionär där också men det räknas som en arbetsdag för det är en fredag och jag får nog med mig dottern för jag visade henne jackan - en perfekt jacka att löpa i - hon som ska börja med detta och kanske får jag också med mig sonen. Fast nog känns det i kroppen som jag har tränat som attan och lyft både skrot och sparkat fotboll så på så sätt så är det ju inte lika kul att inbilla sig att man är hurtig för träningsvärk utan att ha gjort något - inte kul.

Jycken har skött sig och inte hulkat och haft sig idag. Så jag hoppas det förblir så OCH att han låter bli det där gamla äckliga torra gräset och börjar beta av det nya gröna som jag ser frodas.

Egentligen skulle man ju vara ute och kratta en sån här kväll men det sätter kroppen stopp för!

Nu flera rader senare, flera nötter senare så är jag lika godissugen. Provar med kaffe fast nog hade det varit gott med något sött till.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Det kanske är kolhydraterna i spagettin som gör det sötsugen...
    Lycka till imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ibland blir Sötsuget överväldigande... Då har jag vid ngr tillfällen gjort negerbollar.. Sååå gott och nyttigt ;-)


    Skönt att jyckens mage lugnat sig :-)

    Den jackan kan jag förstå att du vill ha :-)

    Ha en godnatt
    Kram ❤

    SvaraRadera