December

December

fredag 26 april 2013

Framförhållning



I min brevlåda låg det ett papper från vår fastighetsvärd. Trodde att det skulle ha något med den container man ställt upp för det brukar man göra varje vår så man kan slänga sitt skräp däri istället för att åka till tippen själv.

Men det var ett papper om att våra hus ska målas och det är verkligen på tiden. Läser om hur man ska ta bort sina utemöbler etc, skruva ner saker som sitter på väggen, klippa ner blommor eller vika ner dom och så långt är ju allt bra.

MEN.

Dom ska börja vecka 18 och då i mitt hus. Det är på måndag så jag tycker nog att den lappen kommer lite fel, lite för sent. Tänk om man bokat en resa och är bortrest någon vecka - då har man ingen aning om detta.

Eller jobbar eller har helt andra saker för sig denna helg. Och dela ut den på fredagen då man sen inte heller kan ringa kontoret och fråga när man kommer hem efter jobbet - nä riktigt dålig framförhållning.

För jag kan inte tänka mig att detta var något man bestämde och kom på igår utan man har nog en rätt noggrann planering för detta.

Dagens middag - grillade kamben.

Åkte förbi minsta ica i kommunen på vägen hem för att köpa mjölk till aktiviteten imorgon och det kaffe som vi som jobbar vill ha.

Gick förbi grillen med kyckling och så.... kamben och det var så otroligt länge sen så det åkte ner i korgen och nu har jag tuggat i min bara ben - inga grönsaker eller annat nyttigt el onyttigt. Orkade inte och det är det första jag äter förutom en kexchoklad, lite godis, en festis, kaffe och en bulle på stående fot.

Jag har helt enkelt inte hunnit med att äta den keso med banan, mandarin och olika fröer som jag planerat.

Jag fick en skönt promenad i morse. På 40 minuter och härlig sval luft att fylla lungor och kroppen med. Sen åkte jag och hämtade hem dottern och vi kunde sitta och lösa korsord och äta ihop. Hon sin första frukost och jag min andra :) kaffe och macka.

Och så kollade jag jobbmailen och insåg att jag hade uppgifter som jag inte hade igår så jag bestämde mig för att jag måste vara ännu tidigare på jobbet än vad jag tänkt och jag hade ju tänkt börja en timme tidigare ändå. Men strax före halv 12 var jag på plats och satte igång med det jag hade fått tilldelat mig och 14:45 skulle jag lämna massa papper på ett annat ställe och var klar 20 i snacka om flyt! Och telefonen har ringt massor och mail att gå igenom MEN jag fixade det!

Sen när jag var på plats med alla pappren så kunde jag ju inte riktigt lämna för jag fick massa frågor och fick visa hur dom skulle göra och hjälpa till med de första frågorna som kom efter 15:00.

Lokalen där vi var - var den arbetsplats jag hade min arbetsprövning på så jag var ju bara tvungen att gå runt och kolla in vem som jobbade och prata lite. Det hade flyttats om rejält bland personalen. Folk som suttit där förut hade bytt lokal och 2 hade slutat helt. Sonens ena kompis mamma hade också bytt jobb och satt nu där jag suttit förut så det blev lite prat så klart.

Sen åkte jag tillbaka till jobbet och fixade det sista och packade ihop lite saker som jag behöver imorgon och kunde inte riktigt slita mig därifrån. Svarade på frågor från funktionärer om det dom gjorde, träffade massa folk jag kände och kunde prata bort så det blev några timmar på plats därmed så idag är det verkligen en lång dag. Vakna så i ottan vid 6 och åka från jobbet 6 - ja det är snart dax för sängen - alldeles strax.

Känner hur kambenen har gjort mig törstig - hmm då blir det extra upp i natt för toan.

Men jag har kul på mitt jobb, jag trivs och det känns så gött att få bossa lite och få visa andra vad som gäller. Och så är det kul att träffa folk.

Men jag kommer säkerligen i morgon kväll dö lite i soffan - ja det blir nog sängen och söndagen blir nog också en baksmälledag.

Men nu är nu och då är då.

Sitter med altandörren öppen och det sjungs ute av trasten och andra kvitter hörs också. Härligt.

Men jag ska stänga igen, dra öronen åt mig och gå till sängs.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar