December

December

lördag 27 april 2013

En sån lång dag!



Aj aj aj, det bultar och det bankar.

Aj aj aj, det värker här och där.

Aj aj aj, det blir nog bara värre.

Aj aj aj, det kostar på att ha kul!

Dagen har varit oerhört lång. Jobb mellan 08:30-16:00 och det gick i ett och det var så roligt och kul. Det är en boost för självförtroendet och självkänslan när man har koll och folk kommer till mig för att fråga om saker och ting. Jag tog egna initiativ när jag märkte att det behövdes styras upp på vissa ställen.

Och min självkänsla när det gäller arbete har legat på minus i många år. Efter att ha fått sparken rent ut sagt när jag fick diagnosen eller som det på jobbet då så fint hette, vi ska göra omstruktureringar och då flyttas till tjänst till Danmark och vi har inte längre något behov av dina kunskaper eller annat.

Ja då fick jag mig en knäck - en riktigt rejäl sådan och länge fanns ju känslan - vem i hela världen ska vilja anställa någon som mig? Med en fibrodiagnos och då var jag inte så insatt i vad det innebar mer än vad jag läste om men förlusten av ett jobb jag haft så många år och varit bra på gjorde ju att jag blev också bra mycket sämre och utvecklade nya diagnoser.

Men det där ligger nu bakom mig. Jag är bra, jag är duktig och jag kan!

Men vad det kostar att vara med på en sån här resa som sista veckan har inneburit på jobbet. Det har varit så himla kul men nu sitter jag och det värker på så många olika ställen samtidigt och jag känner hur varje fiber i kroppen drar ihop sig för att ge mig en attack värk.

Vågar inte ens tänka på hur det ska kännas imorgon.

Och jag är trött och ska snart gå och lägga mig och hoppas på att denna natt blir en god natt med sömn och i natt behöver jag inte heller gå igenom allt i huvudet som jag gjorde natten som var.

Känner mig nästan febrig, varm och andfådd.

Fick jobba en kvart hemifrån också när jag kom hem för att kolla några mail som var viktiga och skicka vidare och får nog kolla imorgon också.

Men dagen blev en succé - mycket folk, bra stämning, vädergudarna var med oss. Fick smort in ansiktet från början för solen lyste starkt och sen vid 12 mulnade det på och regnet låg i luften men vi klarade oss - ett par stänk och inget mer och sen kom solen tillbaka.

Jag och dottern har ätit god middag. Hade fläskytterfilé som jag smorde in med honungsmarinad och in i ugn, ugnstekt potatis och sallad till och sen ett glas rött till maten. Och maten smakade riktigt bra efter denna långa dag.

Sen tog jag disken för dottern skulle inte göra det visste jag och ingen mening att tjata men det är så mycket trevligare att komma upp imorgon.

Men vi har löst korsord och pratat och haft det trevligt.

Har inte tänkt titta på tv - fast det gör jag ju nästan aldrig numera - ja nattetid mest då, när jag inte kan sova men på kvällen är det ju väldigt sällan. Inte ens Revenge på torsdagar lockar och det är ju lördag och då är det inget att se ändå.

Och där har jag tur - det innebär säng säng säng sova sova sova!



God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar