December

December

tisdag 23 april 2013

En ny dag





Tisdag och gråväder.

Jag har legat i min säng och natten har inte varit så god som jag önskat. Jag somnade gott men vaknade efter några timmar och låg vaken i flera och sen har natten varit kass.

Då har boken varit bra att ha och lyssna på.

Men jag hade ju hellre haft god sömn. Jycken ska tillskrivas en del av att jag vaknat för han ville ut, inte bara 1 gång utan 2 gånger för pigg är jag långt ifrån idag och jag som skulle behöva känna mig mer klar i huvudet idag.

Kaffekopp nummer två har jag på gång, gröt med kanel och rivet äpple, linfrö och pumpakärnor var dagens frukost. Det börjar bli tomt i burkarna så jag saknar solrosfröna men lönen är ju snart insatt på kontot - tack och lov!

En promenad och sen dusch och göra mig klar för dagen står på schemat. Pratade med dottern som också skulle in till stan och kanske åker med mig hem om hon är klar.

Sonen har börjat sin truckutbildning igår men jag har inte hunnit prata med honom om det var bra eller inte.

Och jag funderar på nästa bok och det blir nog nummer 4 i den serie jag nu lyssnat på.

Må gott



1 kommentar:

  1. Hoppas truckutbildningen funkar bra för sonen. Perfekt att få den utbildningen. Det finns ju en del lagerjobb och där vill de att man har truck kort. Vem vet detta kan leda till ett jobb frampå....

    Jobbigt att du inte fått sova ordentligt.. men hoppas du får det inatt :-)

    KRAM

    SvaraRadera