December

December

fredag 12 april 2013

Du är placerad i kö, vi tar emot.... bla bla bla



Hur stor är frustrationen inte när man upptäcker att.

vi har inget vatten!

Härom natten var det också avstängt men natt - ja det är ju ok.

Men det värsta är ju att man inte kan hitta någon information om att det är avstängt. Inget hos kommunen där jag fick sitta i lång kö.

Försökte ringa våra fastighetsvärdar som bara har telefontid mellan några timmar på morgonen.

Ringer huvudkontoret och där vet man inte heller så mycket mer än att det är en akut läcka.

Ja men ... hur länge ska vi vara utan? Det vill jag veta. Det går ju liksom inte att ens gå på toa eftersom inget vatten finns att tillgå.

Och med 2 ungdomar som vaknar en mamma som ska göra sig ordning för att gå till jobbet är det huvudvärkframkallande.

Sen förstår jag ju också att man måste stänga av saker medan man lagar men det rättfärdigar inte brist på information. Speciellt idag när vi har högteknologi, sociala medier etc.

Så jag är sur.

Tur - jag hade vatten kvar i vattenkokaren. Frågan är - ska jag dricka kaffe eller tvätta mig - det räcker kanske till både och.

Läkaren har jag också fått prata med och alla - ALLA värden var bra så även långtidssockret så det behövde jag inte tänka så mycket på. Men labb glömde hb så jag får dit och ta det nästa gång jag ska till vc - vilket är på onsdag.

Och en remiss för röntgen av axel ska hon fixa!

Mitt b-vitaminvärde - ja det ligger ju skyhögt men inte så konstigt med sprutorna.

Så jag kan andas ut och vara lugn.

Så nu har jag fått skriva av mig lite frustration.

Må gott

1 kommentar:

  1. Har ni fått tillbaka vattnet? Hoppas det.. Är tufft att klara sig utan....

    Vad bra att proverna var ok :-) Hoppas hb värdet oxå är ok :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera