December

December

söndag 17 mars 2013

WHAT!!



Idag sticker det i ögonen när man tittar ut! Det är vitt överallt.

Vaknade vid 2 i natt och låg och tittade ut mot fönstret och tycker att det är något som känns annorlunda och glasögonen åkte på och jag ser att det snöar! WHAT!!!

Katten sitter vid altandörren och stannar nästan i steget - WHAT!!! tycks han också tycka.

Jycken - tittar och springer ut!

Sonen var också vaken - WHAT - var hans kommentar. Dottern som hade varit på lokal och kollat konsert hade undrat varför folk stannade upp innan dom gick ut och ser allt det vita - WHAT!!

Men den kommer inte ligga kvar länge även om det är kyligt och kallt för den snön som i natt var kall är idag fuktig.

Klockan halv 4 hämtade jag dottern vid tåget och konserten hade varit otroligt bra - så nöjda satt dom (hon och en kompis) och bubblade i bilen. Då hade jag också sett på fb att kompisarna skrivit och tyckt att det var bra. Jag som också har sett bandet spela en gång på avenyn vet att dom kan bjuda på en fartfylld konsert så jag är nästan lite avis.

Så det blev några timmars vakenhet i natt också. Och igår på eftermiddgen vid 4 tiden gick jag och la mig i sängen tänkte att jag kanske somnar men jag gjorde inte det utan låg och slötittade på ingenting på tv och 8 då sov jag - efter att ha gjort mig klar för natten.

Igår gick jag en härlig promenad över ängarna på kostigarna och det var så skönt att få gå där igen. Jycken nosade överallt även han glad över att få gå där igen. Solen sken hela tiden och jag satte mig en kort stund ute i trädgården när jag kom hem.

Sen började jag med middagen. Det blev kycklingburrito igår och vi åt redan innan 3 eftersom dottern skulle iväg. Gott blev det med guaccamole till.

Idag (inatt) har jag tagit upp fläskkött - picnicbogen. Får se vad jag ska göra med den. Det är jag och sonen som ska äta middag - dottern börjar jobba om en timme och jobbar natt.

Gör om gör rätt är ju en bra devis. Min stickning - den har jag repat upp - insåg att jag efter att ha stickat, repat upp och haft mig och stickat igen missat att öka på varje varv och det blev en väl spetsig sak så jag kände att nej - det får bli något annat så jag ska sticka en rektangel fast med samma mönster. Slipper ökningarna på det sätt.

Försökte börja lite igår men var för trött att orka göra det. Så det blev många timmar vila där på em - kvällen.

Har i alla fall lagt upp 10 maskor av --- 60 tror jag blir bra.



Ska köra dottern till jobbet och tänkte då parkera i närheten och gå en annan runda med jycken innan jag kommer hem och funderar på om jag ska vara i köket och kanske baka lite.

Nu är det dags för dagens första kopp med kaffe, koppen med furingste (rökt och något annat) och rostat bröd är slut sen ett tag tillbaka.

Har 1/2 burk kvar med philadelphiaost så det kan bli en morotskaka idag också. Den tog ju snabbt slut den förra men så var det också "bara" en vanlig rund och ingen långpanna.

Och så är det för första gången på 10 veckor ingen yoga denna söndag vilket bäddar för en meditativ stund i köket istället. Lyssna på boken - jösses den börjar bli spännande - vem är mördaren? Kanske jag lyssnar klart på den idag. Och då är köket den perfekta platsen att göra det på.

Men först ska jag som sagt ut och det ser så där skönt ut även om solen vill försöka komma fram så blåser det men långkalsongerna är redan på och rätt klädd blir det nog en skön promenad ändå.

Och jag såg hos en vän att det är 14 dagar kvar till sommartid. Och jag sitter och ler för mig själv för på radion är det svensktoppen och en riktig jävla schlager och den är faktiskt lite medryckande och även underhållande när man hör den med lite distans.



Må gott

1 kommentar:

  1. Hemskt att det kommit mer snö. :-(
    Det skulle komma mer hos mej med senare i veckan. Vill inte...
    Morotskaka är mumsigt, med massor med topping på :-)
    Kram

    SvaraRadera