December

December

tisdag 19 mars 2013

Tisdag



Dansar vilt av glädje, sjunger högt och vevar med armarna!

NOT!

Koppen med te är urdrucken och det hembakta brödet blev en macka med messmör som också är slut. Och jag vet inte om det är lugnet före stormen eller nåt men vi har ingen nederbörd eller sol idag - det är mulet men inte mycket mer - blåser bara lite.

Men kroppen värker!

Sovit gott förutom ett par timmar där mitt i natten eller arla morgonstunden mer. Då ville jycken ut och det blev någon timme vakenhet innan jag somnade om.

Tittade inte på Dicte igår heller - såg ju inte förra veckan och tänkte att jag orkar inte titta en hel timme i dag heller så jag somnade snabbt.

Men jag är trött!

Så jag trycker på vattenkokaren för att göra mig en kopp kaffe - snabbkaffe




Gamla jycken kom precis upp - han har alltid varit morgontrött han också. Hörde släpande fotsteg innan han kom ut i köket och han lyfter inte så mycket på benen längre - syntes tydligt häromnatten när jag åkte och hämtade dottern och det var snö.

Och mina spår bredvid var likadana - vi drog benen efter oss.

Men nu är han i trädgården och gör sin vanliga inspektion runt domänerna och det är upp och ner i skogsbacken - låter som den är jättestor men det är en liten sådan - och fötterna pinnar på så han är lite ungdomlig i sitt beteende ibland.

Fast vi har börjat fundera den senaste tiden/veckan om han börjat höra illa. Eller blivit lite lomhörd för ibland så känns det som om han inte hör alls och han kan stå och skälla på luft när han är ute vilket också får mig att fundera på om han inte hör riktig och vill tala om att jag är minsann här - bara så ni vet till eventuella inkräktare.

Eller så är han sån som hör det han vill :D

Kissen sitter på sin plats i köksfönstret och längtar ut men varje gång han gör ett försök att gå ut när dörren öppnas så vänder han in - det är för blåsigt och kallt.

Men någon gång måste det vända. Mars går mot sitt slut och sen kommer april.

Jag lever på hoppet.





Må gott

2 kommentarer:

  1. Den här långdragna kylan är inte bra för oss. Varken för kroppen eller humöret. Men vi får leva på hoppet. Såå långt bort kan ju inte värmen vara! Eller?
    Ha en bra dag. / kraam!

    SvaraRadera
  2. Du kan ju säkert se dicte på webben .. det är ju så himla bra :-)

    Kram

    SvaraRadera