December

December

fredag 29 mars 2013

Så var långa fredagen snart över



Nu har jag ett gäng glada blomster som fått ny jord och nu ska glädja mig med att växa och må gott och visa sina bästa gröna blad.

18 liter jord gick åt och jag har då också några blommor som står i dotterns rum som inte fick bli omplanterade idag. Till det måste det till ny jord.

Och jag har satt 2 krukor med nya blad från saint pauliorna jag köpt, andra blommor har också fått ge lite skott. Jag har flera vandrande jude - en grön och en som är flerfärgad i lila.

Jag har också tagit en tupplur idag mitt på dagen. Och promenaden blev inte som planerat. Jag tittade på öppettider på Järnia och dom hade öppet idag så då blev det en tur dit innan dottern började jobba och jag fick bytt bakformen som jag köpte igår till en mindre.

Sen kördes dottern till jobbet och jag gick en runda hemmavid istället.

Och så kopplade jag datorn till tv'n och tittade på the bible och när jag ser detta kan jag inte riktigt förstå det här med att tro än mindre än vad jag gör. Så mycket våld och död och elände. Krig i religionens namn har funnits sen tidernas begynnelse.

Sen låg jag där i soffan under min värmefilt och somnade och sov ett par timmar. Skönt och det gör ju också att jag är lite mer pigg nu ikväll. Dottern kommer hem om en halvtimme och jag har vatten på spisen och där ska det kokas pasta och i ugnen står kyckling med pesto, soltorkade tomater och creme fraiche. Blir gott ihop med broccoli.

Egentligen ska man väl plantera om blommor ute för jag har fått torka jord från halva köket känns det som så nu blänker kakelplattorna :)

Och medan jag fixat och haft mig har boken strömmat ut ur högtalarna - en bra påskekrim.

I morgon är det påskafton och ev kommer sonen hit och äter. Lax står på meny då. Bjöd ner honom eftersom pappan och frun ska iväg någonstans men när jag frågade igår så visste han inte och ev så ska han iväg med kompisar - det blir lax oavsett i mitt hem.

Dottern jobbar i morgon igen och då natt.

På järnia igår köpte vi förutom bakform och en ny potatisskalare också en skål med texten chips på. Nedsatt från 199 till 49:- och den ställe jag på sonens rum. Och tänkte att nu kan jag slänga den andra som jag har med text popcorn som sonen vill ha till chipsskål och det har slagits flisor ut. Och så protesterade dottern lite - ska han ha den? Så idag när jag var på järnia och bytte bakformen så köpte jag en skål till med text chips och även en med text popcorn för 49:- - dottern sa - varför köpte vi dom inte igår och det var dom sista som fanns. Så nu står skålarna på deras rum med en påse chips i - påskgodis i vårt hem.

Tittade på att ev baka idag och testa nya formen men blommorna fick gå före men ska nog testa nya formen med en kladdkaka imorgon.

Nu börjar det lukta gott i mitt kök, har tänt flera ljus och myser med ett glas rött - rester från gårdagens Trapiche.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar