December

December

lördag 23 mars 2013

Romantiken spirar



Det var rätt skönt ute och jag blev varm och vantarna åkte av när jag vid ett klädde på mig och gick ut för att ta den där promenaden som jag och jycken skulle göra.

Vinden var inte lika vass som igår så det finns hopp och en känsla  att våren ät trots allt på väg.

Att den är på väg kan också "mina" skator vittna om. Jag ser hur dom nu är två och två istället för flock så dom har hittat sin partner och nu är det romantik i luften.

Jag har också städat, dammsugat hela lägenheten och dammtorkat och plockat i vardagsrummet - det är ju det rum där jag också i en hörna har en sovalkov så det blir lätt väldigt dammigt just pga detta.

Men det är ju segt att städa när man inte som förr kunde göra ett helt hus på 3 våningar och idag så gör man knappt 1 rum städat och sen några golv på samma tid. Och vila blir det också under tiden.

Och efter jag kom hem från promenaden som också var jobbigt just för att jag var så trött så blev det att äta lite och sen har jag legat i sängen och försökt sova men det har inte gått men ett par timmars vila har jag fått i alla fall.

Och nu har jag nyss ätit. Det blev kycklingen och broccoli från igår och så kokade jag pasta till och det slutade med att jag bara åt pastan och broccolin och så fick jycken kycklingen. Jag kände inte för att tugga på en köttbit idag.

Och så funderar jag på att kanske baka en kaka just bara för att ha något att göra och glömma att jag helst vill sova en stund och invänta att det åtminstone blir kväll.

Och så har jag fil som behöver användas upp så det är en mjuk pepparkaka med fil och lingon som jag funderar på.

Tror också att jag har alla kryddor som behövs. Men jag får kolla det först annars får jag tänka om lite.

Inget på tv i kväll förrän sent. Som alltid med andra ord.

Tänker också att jag kanske har en förkylningsbacill också som satt klorna i mig och det är ju något som också kan göra en trött eftersom jag är täppt i ena näsborren. Om det inte släpper tills på onsdag ska jag ta det med min sköterska när jag tar sprutan.

I alla fall så har jag ju trevligt sällskap i form av Allan Karlsson - en hundraåring som försvann.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar