December

December

lördag 30 mars 2013

Påskafton



Det må vara hur mycket påskafton det vill - det är ändå lördag och det betyder ju för min del

Melodikrysset!

Så ock denna lördagsmorgon.

Tuppluren igår gjorde susen för jag och dottern satt i köket och pratade fram till 21 på kvällen. Då hade vi ätit, tatt ett glas rött till middagen och även ätit lite godis som efterrätt.

Men vid halv 10 låg jag i sängen och försökte titta på andra avsnittet av the bible men koncentrationen var noll så det var bara att gotta ner sig i kudden och sova.

Så det blir att kolla webb-tv sen.

Har ätit en macka och druckit te - frukost 1. Ska koka ägg för det är ju påsk. Dotterns klocka har precis ringt. Hon börjar jobba mitt på dagen så jag ska gå med henne idag.

Vädret är lite molnigt men solen skiner igenom så helt grått är det inte och ingen snö - tack och lov som jag förstår på smhi att det har kommit en del av i södra sverige. Så det kan nog bli en skön promenad.

Sen så står inte så mycket på schemat. Baka kanske, göra middagen, ta en tupplur kanske. Ja helt enkelt bara ta dagen som den kommer och är och må gott.

3 kommentarer:

  1. Skönt att ha en dag med inte så mycket måsten♥
    Här blir det en tur ut till huset för lite målning.
    Jag vädret här är kanon, solen skiner och toppen varmt♥
    Ha en fin dag!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  2. Här blir det en lugn dag, för påskfirandet blev inställt. Men det är okej. Solen har försvunnit och det är råkallt. Så jag blir inne och virkar och läser lite.
    En STOR påsk-kram till dej!

    SvaraRadera
  3. Skönt med en dag i lugnets tecken. :-) Det är samma hos mej.
    Ha en fortsatt fin påskafton.
    Kram

    SvaraRadera