December

December

torsdag 28 mars 2013

Mot blåkulla



Vacker väder har vi på färden mot blåkulla detta år. Fullmånen gör det extra magiskt så vi kommer nog få hur kul som helst där vi kärringar en dag som denna.

Och medan jag väntar på avfärd så har jag ätit en påskmiddag som inte gick av för hackor. Och jag har fint sällskap också.

Dottern kom idag istället för i morgon så det blev till att åka och köpa mer lammfilé och till denna hade vi sparris, klyftpotatis - egna och idag hade jag smör istället för olja i formen och det gjorde att dom blev extra goda och rosmarin på vilket passar också bra till lammet och den var marinerad från butiken.

Sen till maten drack vi ett väldigt gott vin - ypperligt till maten och även gott att zippa efteråt och även när man lagar så det kommer jag köpa fler gånger och det var Mickis som tipsade om detta - hon köpte dock boxen som var beställningsvara och det är det även på mitt bolag men flaskor är lagervara så för 79:- fick man ett väldigt gott och smakrikt vin - tack Mickis.

Efterrätt blir det också. Rulltårta som man skär i bitar, har grädde på och sen en persika - hur jag nu ska orka med detta. Men dottern har vispat grädden så det får det bli om en stund.

Och så ska jag försöka hålla mig vaken ända till midnatt - tror inte det kommer gå så bra förstås. Trött efter att ha varit vaken så länge - sen arla morgonstunden och så hela dagen med jobb, god middag som man blir däst av till detta då det goda rödvinet.

Nu är det 4 lediga dagar. Så skönt det ska bli. I morgon väntar en promenad mitt på dagen för att följa dottern till jobbet.

På lördag måste jag åka till Järnia och byta en sockerkaksform vi köpte där idag. Vi var ute efter en ny potatisskalare och så hade dom extrapris på sk springformar och jag köpte en för inte allt för länge sen och tycker den är lite stor ibland och trodde det var en 28 diameters och köpte därför 26 och så visade det sig att det var 26 jag hade hemma så jag får byta till 24 diameters istället. Så fel man kan ha sina ögonmått i minnet.

Slutade jobbet vid 4 idag och då hämtades dottern och vi åkte för att köpa mer av köttet, sen ica, sen järnia och sen blev det hem och börja med maten. En påse godis är också köpt ifall det ringer på dörren. Bra att vara förberedd.

Ikväll börjar en ny serie på 1:an - The bible 22:00-23:30 - får nog titta på den via webben men det är ju 5 avsnitt under påskens alla dagar så det gäller att få ihop den logistiken. Ikväll är det också revenge klockan 21. En bra tv-kväll med andra ord för omväxlings skull. Men synd att det inte börjar tidigare. 1:an serie hade ju fått kunna börja 8 tex.

Jaja, ingen slav under tv'n längre är man men tänk på den tiden då dallas gick eller Melrose Place man såg allt. Och missade man så spelade man in för att man inte skulle missa något.

Nu sitter jag hellre i mitt kök, lyssnar på musik, radio eller bok, bloggar, löser korsord. Och det är ju tidningsdag - när de nya tidningarna kommer ut i butiken och så även Allas och vårt favvokryss har vi löst.

Det har varit en väldigt bra dag i dag och jag måste nog ändå säga att hela veckan varit bra. Värken har inte varit så störande, trött som alltid men humöret har ändå varit mer på topp. Vardagslyxat och trevlig på jobbet - kan det bli bättre.

Ska hålla fast vid den känslan.

Må gott och Glad Påsk och vi ses på blåkulla



2 kommentarer: