December

December

torsdag 28 mars 2013

Håhå jaja



Igår från mitt vardagsrumsfönster tillika också sovrum kunde jag se en väldigt rund och vacker måne. Tack måne för sömnen ända fram till strax efter 5 då jag blev väckt av något.

Och där låg jag en stund innan jag klev upp och fick i mig en kopp te och macka och tänkte att - ja det här kommer bli en väldigt lång dag och ska jag vakna så här tidigt så blir sänggåendet också tidigare eftersom summan ändå ska bli densamma när det kommer till sömntimmar - på stora slängar hit och dit.

La mig i sängen igen och har legat och blundat och dvalat lite innan jag kände att det här går inte längre - blir halvknäpp av att vilja sova och känna mig trött men inte kunna.

Så jag har ätit frukost nr 2. Kaffe och morotsbröd som jag köpte igår - väldigt gott - butikens egenbakade och skinka.

Ska ge mig ut i det vackra vädret och även om natten varit rejäl kall så känns det inte så jobbigt att det inte är mer varmt än vad det är. Med tanke på den jämtlänning jag är med dess blod så skulle det i norr vara normalt med denna temperatur plus att dom då har snö också. Och så länge det inte blåser som det gjort så är detta helt ok tycker jag. För solen värmer och det där att man ena dagen går i långkalsonger och nästa i shorts gillar jag inte - det får smyga sig på fast som det stod i tidningen - kallt i hela april - ja det är väl lite väl kanske även för mig. Och det är faktiskt skönt att få fira påsk och lite vår utan polleneländet men sen kommer det väl fullkomligt explodera och man får sitta med svidande ögon.

Fast nu är det torsdag - skärtorsdag till och med. Jag kommer ta med mig bloggen till blåkulla så det blir ingen paus från mig inte - men blir det jobb.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar