December

December

fredag 22 mars 2013

Fredagsmys



Så var då denna arbetsvecka slut.

Jag sitter och pustar ut och funderar på vad jag ska göra resten av den här dagen. Klockan är precis i detta nu 18:44.

Kom iväg från jobbet 10 minuter efter 17 och då åkte jag och hämtade dottern - densamma som jag körde upp till pappan innan jobbet.

Hon ringde och hade glömt sin bankdosa hemma hos mig och behövde den för att föra över pengar till sitt konto. Hon har sällan mycket pengar på sitt konto utan för över när hon behöver och ikväll skulle hon kanske till stan så hon blev hämtad och sen körd till sin kompis för att äta middag.

Själv skulle jag ändå åt det hållet för att handla. Jag behövde mjölk och bröd och så blev det några bullar köpt också. Gott till kaffet.

När solen försvinner så märks den ilande, isande vinden betydligt mer än i förmiddags i solskenet så det blev en kort och snabb runda med jycken som följde med dottern ut i bilen där jag väntade när hon hämtade sin - ja dosa.

Sen var jag bedrövligt kissnödig också vilket inte gör en promenad speciellt trevlig.

Kyckling tog jag fram tidigare idag och på med pannan, i med smör och olivolja och curry så fräste jag några bitar i detta. Samtidigt så rensade jag färsk broccoli från sin stam och stekte ihop med vitlök i egen panna från början men sen fick dom husera bland kycklingen och det blev riktigt gott och mättande.  Och alla som är LCHF gillare skulle nog godkänna denna middag för inte en kolhydrat i form av potatis, pasta eller ris fanns på tallriken. Dock vanligt folköl i glaset för att balansera upp måltiden.

Och så blir det en bulle senare till efterrätt. Man kan köpa 4 för 25 kronor och kan välja mellan 4 olika sorter och idag blev det 1 av varje - får väl blunda och bara ta en ur påsen och bli lite överraskad.

Och jag kommer inte vara vaken speciellt länge till känner jag. Är så trött, det har varit en lång dag, en lång vecka som ändå gått så fort. Men det tar på krafterna att vara yrkesarbetande.

Tittade som hastigast i tv-tablån men kände inte att det var något speciellt - jo någon film men det orkar jag inte med att se så länge känns det som just nu.

Kanske kan jag bli lite piggare av kaffe och en bulle - eller inte. Just nu känner jag bara för att sova gott.

Dottern har inte uttalat att hon kanske kommer ringa för att få skjuts hem i natt ifall hon ska ut men man vet ju aldrig. Hon vet ju också att hon kan göra det om hon vill. Känns bra för mig också att veta att hon vet just detta och inte utsätter sig för en svart taxi eller går i konstiga mörka gränder.

Jag är i alla fall nöjd med mitt lilla egna fredagsmys - en enkel men god middag och en smarrig bulle till efterrätt. Det räcker gott och väl.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar