December

December

onsdag 27 mars 2013

Äntligen kväller



En lång dag är till ända. Klockan 19:00 lämnade jag arbetsplatsen och hade då fixat iordning så att det fanns kaffe och annat på årsmötet - tur jag inte behövde vara med där!

Och med den tidiga morgonen så känns det i hela kroppen. Så sängen hägrar alldeles strax och jag hoppas på en lång skön sömn hela natten lång. Sen på't igen men sen är det 4 härliga dagar med ledighet så skönt det ska bli.

Ska inte göra mer än att vila och må gott under påsken. Ungarna är inte hos mig men dottern kommer på fredag kväll efter jobbet. Pappan och hans fru brukar åka till husvagnen när det är påsk men nu är det ju så tidigt så det är inte läge än för det så dom är hemma. Så vi får se om sonen dyker upp något. Men dom kommer ju snart ändå.

Så jag hoppas på goa härliga promenader i solen och kanske blir det lite trädgårdsarbete kanske!

Men framförallt - ta det lugn och vila!

Det blev inte tid för att plantera om några blommor i morse, när jag var färdig med kaffe och duschat så var det nästan dax att åka iväg.

Åkte först till ica för att kolla lite i deras köttdisk. Tittade efter lammfilé, dom hade inget framme så jag  åkte till charken vi har och där fanns det - och dom köper köttet lokalt så kanske var det något av de lamm som betade på de ängar jag går över ibland som fått sätta livet till och göra en god middag till mig i påsk.

Är dålig på att köpa och äta lamm men de få gånger jag gjort det har det blivit hos denna chark och dom marinerar själva med någon hemlig krydda. Ska köpa deras lammfärsbiffar när grillen kommer igång.

Sen akupunktur och det känns bra efteråt så vi får väl hoppas det är på rätt väg nu när jag gör det tätare igen. Två veckor till nästa gång.

Och så var jag på jobbet halv 2 - fick åka förbi och tanka också då det helt plötsligt bara blinkade och jag är lite nojig för jag känner inte att jag har koll på hur långt jag kan åka när den börjar blinka säkert mycket mer än vad jag tror.

På jobbet fick jag gjort det jag hade som måste - fixa röstlängden! Och jag har köpt en vindoverall med föreningens logga - rea 200:- för både vindjacka och byxor - perfekt! Så nu ska jag gå omkring och göra reklam för klubben rejält och dagen till ära hade jag på mig tröjan jag fick häromdagen med klubbloggan på eftersom vi hade öppet och folk som kom och gick ett tag. Byxorna som var till - det är ju såna mjukisbyxor är hur goa som helst att gå och skrota i och så bekvämt att i morse bara dra på sig dom när jag skulle till vårdcentralen för dom jag gick och skrotade i förut här hemma ska man inte ha bland folk men hemma går det utmärkt och är jag ute och donar i trädgården så blir det perfekt när man inte behöver tänka på om dom blir rejält skitiga eller gör hål på dom osv.

Köpte jordgubbar också på ica igen. Men såg när jag kom hem att den ena asken var inte så bra men för 10 kronor orkar jag inte ta med dom och klaga imorgon. Det kostar ju säkert så mycket i bensin och jag har inte något ärende åt det hållet och heller inget kvitto kvar men jag köpte en ask till och det var nog en annan leverans för dom var förpackad på annat sätt så jag kan äta keso och jordgubbar imorgon också.

Sparris blev också köpt och jag tänkte att jag kanske ska göra risotto i påsk med sparris. Det är så gott. Och bara för att jag är mol alena innebär inte att jag inte kan unna mig - därav lammfilén också.

Det ska va gott och leva och med mitt bagage får man göra små små saker som känns som lyx.

Fast visst hade det varit skönt att få vara rejält lyxig någongång också.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar